Sista bilden av dig

Idag är en tung dag. En dag när allt det jobbiga ligger lite extra hårt över en. Det känns redan dagarna före vad som är på gång. Idag är det 6 månader sedan du somnade in. Omfamnad av din fru och alla dina barn. Så älskad in i det sista. Och för evigt älskad....
 
Den där dagen kommer alltid att spelas upp som en overklig film framför mig. Oftast när jag minst anar det och när jag minst vill se den. Alla tankar som kommit efteråt om allt man velat gjort och allt man velat säga, som man inte har chansen till längre. Att stå och se på hur han tynar bort framför en. Att stå och hålla sin pappa i handen och på hjärtat medan han tar sitt sista andetag. Det är det absolut jobbigaste och mest smärtsamma jag upplevt i hela mitt liv. Ingen fysisk smärta i världen kan mäta sig med denna.

Såhär vill jag minnas dig pappa. Älskade pappa.
 
 
 
 
 
FÖR EVIGT ÄLSKAD......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0