Skit som aldrig går över

Lite magkatarr då och då har man väl haft under åren. När man ätit dåligt eller haft stressiga perioder i livet.
Men det här är ju fanimej löjligt! Det måste ha varit små light känningar jag haft förut. För det här.... Det är överjävligt rent ut sagt. För er som aldrig haft det kan jag säga att det kan liknas vid magsjuka litegrann. Det värker i övre delen av magen så håret reser sig på kroppen. Och man mår illa så man tror man ska kräkas när som helst.
Det som är bra med magsjuka är ju att man åtminstonne oftast mår liiite bättre iallafall en liten stund efter man fått kräkas. Och det går oftast över efter 1 dygn. Men sedu det gör ju inte det här. För det första får jag inte kräkas.... Och allt jävla skit är ihållande hela jävla tiden! :-(
Jag har ätit Omeprazol i över en vecka nu och det verkar inte fungera..... Förmodligen för att jag inte skött mig med kosten. Och igår blev väl droppen för magen. När Peter lagade köttfärssås med bara tomatsås, massa lök, chili och cayennepeppar i. Ingen av oss tänkte på det alls. Min mage totalt exploderade efter det här. Och jag har legat och kvidit sedan igår eftermiddag och hela förbannade natten.
 
Eftersom jag var tvungen att gå till jobbet idag så var det bara å släpa sig upp å börja dagen med ett korvbröd och en omeprazol. Det känns lite bättre idag.... Men det kommer i vågor och jag är alldeles öm i hela magen och ryggen :-(
Var och köpte losec nu istället. Får se om det fungerar bättre.
 
Nu är det iallafall fröken Ekdahl som ändrar sin kost framöver. Ingen alkohol what so ever på ett bra tag. Inget kaffe, ingen lök eller starka kryddor. Inget svårsmält eller surt. Kokt mat, vitt bröd, naturell yoghurt och vatten.
Och framförallt... försöka stressa ner och ta hand om mig själv. Får se hur bra det sistnämnda går.....
 
Ja, ibland behöver man en käftsmäll för å fatta läget!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Yogurt, är inte det surt?

2012-11-27 @ 19:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0