Gårdagens hysteri

Det är inte kul när morgonen börjar i ett stress. Det brukar som inte bli nån bra dag då oftast....

Skrikande kids på väg till dagis. Och att upptäcka att jag förmodligen tappade hela mitt etui med visakort, körkort, bensinkort och allt på bion igår. När man äntligen kommer fram till jobbet och ska sätta sig i en firmabil och sticka till Hudik, upptäcka att både kylarvätska och spolvätska är slut. Speciellt okul är det oxå när man är TOTALT rudis på bilar och inte alls fattar att man ju igentligen faktiskt kan fylla på med vatten på båda ställena när det är plusgrader ute.
Utan då istället ringer x antal gånger till bilansvarig och frågar en massa grejjer plus skäller lite grann.
Samt drar iväg ett mail till ALLA på IT och drift (även cheferna) och nästintill idiotförklarar alla som inte klarar av att meddela bilansvarig när bilen varnar för kylaren. Bara för att jag inte vet exakt vem som satt i bilen sist så får alla ta smällen!  Ooopps..... Inte helt genomtänkt där kanske såhär i efterhand :-/

Irriterad och jävligt stressad åker jag till närmsta Q8 och rusar in och säger att jag måste ha hjälp med att fylla på glycol i bilen. Varpå hon i kassan säger att det går inte alls för hon är själv där. Och då måste jag vänta till nästa person som kommer kl 9 (klockan är 8.15 vid detta laget). Och avslutar med att säga "Men det är väl inte så svårt". Och drar av ett hånflin.
Kristin blir riktigt lack och fräser lite lätt att "Det är en hyrbil och jag har inte ens en susning om vad det ska vara för glycol och jag har aldrig gjort det förut! Japp.... jag sa allt det där i ett enda andetag och i en rusning. :-/ Stressad..... Nu när jag tänker efter måste jag ha sett rätt kul ut.. Hmm...
Iallafall så inser jag ju att jag inte kommer få någon hjälp och rusar ut till bilen och börjar ringa bilansvarig igen. Ringer Bilmetro för att fråga vilken jävla glycol det ska va till bilen. Killen skrattar fram "röd glycol" åt mig. Jag blev ju med all säkerhet fikarastens skrattämnde på det stället :-/
Springer in och köper glycol och kastar upp den där förbannade huven och börjar kolla.
Jag tänker FAN inte läsa nån manual för hur man gör det här. Nä! Så gör man bara inte. Try and error liksom....
Häller i skiten upp till max och sen i med lite spolarvätska oxå. Drar iväg och hinner bara halvvägs innan den förbannade kylaren börjar larma igen! VA I HELVETE!!!!!
Stannar på Gustafsbro och upp med huven och kylarhelvetet är under MIN igen!
Den här gången ringer jag Peter. Får svaret "Jamen så blir det. Man måste fylla på igen efter några minuter. Sen ska det va grönt. Men du, varför fyllde du inte på vatten bara??" 
VAAAA!!!????

Så... efter allt jäkla fippel och ståhej så får man veta att man egentligen bara hade behövt fylla på vatten och sen vart iväg :-/ En timma försenad helt i onödan!

Iallafall så fortlöpte resten av dagen väldigt fint. Vilket man inte kunde tro kanske när den började som den gjorde. :-) Fast något etui med kort har jag inte fått tillbaka än. Det är stört omöjligt att komma fram till det där förbannade sf!!!


Kommentarer
Postat av: Kristin N

Vatten? Varför berättar ingen sådant i tid??

2012-03-16 @ 22:51:03
Postat av: Eken

Eller hur!!! :-P

2012-03-19 @ 14:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0