Magsjuka???


Efter att ha legat och hostat i ca 1 timma inatt så vaknade såklart Theo och ropade. Bara att knalla dit in och lägga sig. Gosade en stund och stoppade sedan om honom för att försöka sova. Så kom första kräkan. Rakt i sängen...
Ingen sån där kaskadkräka direkt skulle jag inte säga. Men ja, några stycken kräkningar kom det iallafall på en fin rad sådär.
Det blev ju till att försöka sanera och bädda om sängen så gott det gick och sen försöka sova igen. Jag inne hos Agnes och Peter hos Theo. Gick inge vidare att sova..... hostan som var helt galen. Och sen låg jag och väntade på Theos nästa spya. Som aldrig kom faktiskt. Ingenting mer på hela natten. Däremot kom det tre fisar med efterföljande diarré i jättemängder :-/ Och såklart, har någon kräkts så stannar man hemma dagen efter.
Och även såklart så fick Agnes oxå stanna hemma. För är ett av barnen magsjukt så är man ju bara rent av hjärn befriad om man går och lämnar den andra på dagis!! Förkylningar är en helt annan femma. Men magsjuka is a big NO NO!!!

Iallafall så föll lotten på mig att stanna hemma med kidsen den här gången. Och förutom några diarré blöjor så verkar det inte vara några större fel på gossen just nu iallafall. Imorse hade han nog lite feber och var lite hängig. Men nu efter att ha sovit middag är han piggare än piggast och håller just nu på att riva vardagsrummet och göra livet surt för sin lillasyster :-/ Skojigt värre.....

Iallafall långhelg nudå och jag hoppas verkligen att ingen annan blir sjuk. Jag får ångest bara jag tänker på magsjuka.... urk...


Kommentarer
Postat av: Elin

Det blev kortet som jag ska ha sidenband på sen :) Det andra kändes för stort. Så nu måste jag inhandla dessa band. Vill få iväg inbjudan så snart som möjligt :)

2012-01-05 @ 14:56:10
URL: http://zidde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0