Trolig fastkörning

 Det snöar! Japp, tror inte någon missat det faktiskt :-) Och helt ärligt trodde jag inte att jag skulle gilla det så mycket som jag ändå gör. Visst, det är APJOBBIGT å skotta. Och det är inte kul alls å behöva sopa av bilen flera gånger innan man ens kommer ut med den på morgonen. Men efter allt detta regnande så var det faktiskt jäkligt skönt å få lite snö. Det blev lite torrare i luften och det blev ljusare och mysigare.
Och det är bra mycket roligare att gå ut med barnen och leka. :-) Och det tycker dom med, det märks :-)
Förutom Agnes då som är lite fryslort hihihi
 
Nu till problemen. Eftersom det snöar rätt friskt här i Gävleborg just nu så hinns det inte med å plogas så värst bra.
Och eftersom vi inte är så rika så vi har en privat snöplogare till vår tomt så fick Peter så fint gå ut och skotta utfarten för att vi ens skulle lyckas ta oss ut med bilarna imorse.
När jag efter mycket om och men äntligen kom fram till sjukhuset så var det detta med parkering då...
Inte en jäkla parkering va plogad. Och Jag höll på att köra fast bara av att köra in på vägen.
Jag insåg rätt snabbt att jag parkerar jag kommer jag förmodligen inte att ta mig loss ikväll när jag ska hem igen.
Så, antingen får jag skita i det och åka hem igen. Eller så får jag chansa och parkera och ta problemet senare.
Och eftersom jag måste befinna mig här idag så fanns det inte så mycket å fundera på.
SÅ, om någon har en snöskyffel och har lust så kan ni ju komma och hjälpa mig skotta så jag kommer ut med bilen runt en sisådär 16 tiden idag. :-P
 
 
 
 
Men det liksom ordnar sig. Som allt annat :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0