urk....

Bytte blöja på Theo runt 17 tiden och upptäckte två små vita ringlande saker i ändtarmen på honom. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄKKKKKK!!!!!!!!!!!
Springmask!!!!! Theo har alltså springmask! Nu undrar man ju... hur länge har han haft det?! Inte brukar jag direkt kolla någe närmre på hans bajs när jag byter blöja. Nu var det väl ren flax att det kröp ur rumpan på honom.
Fy fan... ja ni hör. Det ryser i hela mig när jag skriver det. brrrrrrrrrr!!!

Skickade iväg mammsen till apoteket i ilfart å köpa medicin till skiten. Sen duschade jag Agnes och kollade noooooga nooooga henne och hennes bajs nästa gång hon bajsade. Men nä, jag tror inte hon har något. Inte just nu iallafall. Men det kan ju lura ägg där som inte kläckts än.  *hulk*

Jag känner inget och inte Peter heller. Men helvetet bröt lös härhemma i Kolbäck. Alla lakarn och handdukar åkte i tvätten. Det spritades och plasthandskar åkte fram.

Och sen den där medicinen som Theo skulle ha. Tablettfort! Hmm.... okej det va ju bara en tablett, det va ju skönt. Krossade den och trodde jag var smart när jag blandade i det i glass med grädde. Visst, det funkade bra ungefär hälften tills han förmodligen kände att smaken inte va heeeelt hundra. Så hälften blev kvar och vägrades ätas.  Fick ta en tablett till och blanda i lite yoghurt. Men det totalvägrades å ätas så vi fick hålla fast stackarn och hälla i honom ett par skedar :-( Fy fan.. det värker i mammahjärtat. Men herrgud!!! Vad gör man?! :-(
Jag hoppas verkligen det kommer fungera. Om två veckor kör vi en tablett till ifall att det finns ägg som inte är kläckta än.

Nu när jag skulle lägga sötnosen låg han och funderade länge. Kramades och gosade. Jag förklarade att man måste ta medicin så man blir frisk. Han nickade bara och tittade på mig.......  Förklade att han ju åt medicin när han hade ont i öronen. minns du det? Han nickade igen och tittade på mig.....  Min fina fina underbara pojke. Att du ska råka ut för allt.... :-(


Kommentarer
Postat av: Petra

hihi vi hade mask ganska ofta när vi var små. Inte så fräscht men inte så farligt heller. Försvinner nog fort.

2011-09-02 @ 21:58:10
URL: http://pbjelke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0