Olyckan va framme

Igår kväll tog vi tag lite i bröllopsplaneringarna och kom faktiskt en bra bit på väg. vi har ju gjort RÄTT så mycket redan. Men ibland känns det som att det är väldigt mycket man ska ha i huvudet. Så, därför är ju checklistor väldigt bra att ha. Så det kör jag efter nu. Igår bokade vi iallafall hotellrum på Clarion Winn hotell för bröllopsnatten. Vi i stort sett bestämde vad vi ska ha för mat och vart vi ska ta den ifrån. Vi pratade lite runt tårta och "gottebordet" vi planerar att ha. Peter har börjat så smått att fixa fotograf till oss. Så ja, det börjar så smått ta fort allting. Så mycket som möjligt jag kan göra i förväg är superbra. Så alla ni som säger att jag är ute i god tid, ni har inte tre barn att ta hand om. För då skulle ni förstå att kan man pyssla med bröllopsplanerna iallafall 1 dag i veckan så har man TUR. ;-)

Ja så har jag bokat läkartid för att kolla upp Agnes vänsterfot/ben. Som inte riktigt hänger med när hon försöker gå. Foten pekar liksom innåt lite mer än vanligt. Och sätter jag henne i knät och vrider benen så kan man vrida vänsterbenet/foten mer än det högra. Så förmodligen är hon väl överrörlig på något sätt där. Men vi vill kolla upp det så det inte är något problem eller blir i framtiden. Bäst att ta det säkra före det osäkra.

Och så lyckades hon ju ramla och slå munnen i så blodet sprutade här i morse. Kristin fick en smärre panikkänsla, tårarna sprutade, illamåendet kom och jag kände mig svimfärdig. Ringde i panik till Peter som vägrade svara dom första gångerna. När han väl svarade åkte han på en utskällning för att han inte svarat av en uppjagad Kristin :-/ Stackars Peter..... Han kom iallafall hem och hjälpte mig kolla vad som hänt. Hon har slagit i framtänderna och har jack och sår precis under läpp strängen där... om ni fattar :-) Jag tror tänderna klarade sig. Men för säkerhetsskull ska vi till tandläkaren idag kl 15.15 för å kolla läget.

Rasmus är på klassresa i smörnäs tills imorgon. Hoppas dom får skoj även fast det regnar :-)
Theo är på dagis till kl 14.

Ja.... Man sitter ju inte direkt sysslolös :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0