Jag överlevde

Första dagen kom till ända och jag hade överlevt. Första dagen tillbaka på jobbet. Dom enda sviterna jag kom hem med var en skaplig huvudvärk. Förmodligen pga jag inte är direkt van att sitta vid en 24 tums skärm hela dagen. Eller en hel dag vid en dator alls kanske... :-)  Men det ger sig nog.
Jag måste säga att det är rätt så kul att träffa alla igen. Höra dom där skojfriska gliringarna och kommentarerna till varandra därute i korridoren. Och skratten tillbaka. Bollandet av problem med varandra under fikarasterna. Delandet av varandras världar därhemma :-)
Men när dagen tog slut var det ändå sååå skönt att få komma hem till dom där varma armarna runt halsen från familjen :-)

När folk frågar hur det känns att jobba igen så har jag väldigt svårt att svara på frågan på ett bra sätt.
För jag kan ju inte säga att det ena är bättre än det andra. Det är bara två så otroligt olika världar.
Samtidigt som jag älskar att vara hemma med mina barn. Så är det ju jätteskönt att få åka till jobbet och umgås med andra vuxna människor och få koncentrera sig på något annat än blöjor och matning.

Just nu vet jag att Theo är på dagis och Agnes kanske precis har vaknat efter en sovstund. Idag blir nog en lugn och skön dag för Peter därhemma med bara Agnes. En pappa och dotter dag :-)

Jo just det ja! Självklart så var det ju ordning och reda därhemma igår när jag kom hem. Det var ju tvättat och vikt, undanplockat en massa å fan å hans moster. NATURLIGTVIIIS så blev det ordning i huset när pappa blev "ledig"!!





Tebax bland alla skärmar, datorer och kartonger....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0