Äntligen!

Idag ringde dom från Maria församlingen om min förfrågan att låna en präst därifrån som ska viga oss nästa år.
Här fick jag betydligt bättre bemötande än från min egen församling. Jag berättade precis det bemötandet jag hade fått från min egen församling och förklarade att jag pga det kände mig lite stressad. Fast jag igentligen kanske inte borde göra det.
Han förklarade att han kunde inte ge mig ett namn på vilken präst det skulle bli. Men dom skulle absolut ta vigseln :-) Bara att jag fick veta vilken präst det skulle bli först i mars, så han skulle återkomma då.
Sen bokade vi även in att vigseln ska ske kl 15.30. Kl 15 hade vi väl tänkt oss men det här var bättre för prästen som är i tjänst att hinna eftersom dopen sker kl 14 i deras församling. Men 15.30 funkar bra det med. :-) Kyrkan ligger ju väggi vägg med festlokalen så man behöver ju inte åka någonstans och ödsla tid på det. :-)
Så festa hinner vi nog ändå ;-)

Så nu drar jag iväg ett mail till den där bitterfittan på staffans församling och talar om att jag har fixat detta på annat håll. Så kan dom behålla den där gamla kyrkoherden till kuf som dom tänkte sätta på vår vigsel. hehehehe

Så alltså. Den 2/6  2012 kl 15.30 ska vi viga oss i soldathemmets kyrka. Spännande!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0