Aldrig blir man nöjd!?


Så imorse damp det ner ett mail från Staffans församlingen om att deras kyrkoherde skulle viga oss i soldathemmet deb 2/6 2012. Samt att dom skulle stå för kantor oxå.
Tänker och funderar.... Deras kyrkoherde var ungefär den enda av alla som vi absolut INTE ville skulle viga oss.
Det här är alltså mannen som döpte Theo. Han är stel, tråkig, humorlös och väldigt väldigt "guderlig".
Skulle vi säga att vi gärna drar ner på allt prat om gud, jesus och jada jada jada under vigseln. Och göra den lite mer med fokus på oss så skulle han ALDRIG gå med på det.

Så innan jag svarade på mailet så ringde jag till Maria församlingen i sätra och frågade om dom kunde hjälpa oss med präst. Han var jättetrevlig och sa att jag skulle maila vårt personnummer och ärende till han så skulle han kika på det och återkomma :-)

Sen svarade jag den där "bitterfittan" från staffans församling att "eftersom det lät så väldigt omöjligt för er att hjälpa oss så har jag redan vänt mig till annan församling. Och att jag ber om ursäkt om jag ställt till det för dom. Men att jag kände mig något stressad att få det bemötandet av min egen församling när det faktiskt är så länge som 9 månader kvar till vår vigsel. OCH att jag återkommer när vi bestämt oss"

JA men vaddå! Nog har vi väl rätt att få välja vilken vigsel vi vill ha på VÅRAN alldeles speciella dag. Och att få välja präst som ska viga oss? Eller funkar det inte så heller nuförtiden?!


Öhhh ..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0