Underbara nyheter!!

Idag ordnade det sig. Idag släppte den tunga stenen från bröstet :-)
För idag har Peter pratat med kommunen om Agnes dagisplats. Och dom säger att om vi tidigarelägger inskolningen till slutet av februari/början av december så kan vi få en plats. Fråga mig inte hur dom kan trolla fram en plats bara för det. Men jag anar lite att det handlar om att vi isåfall snor platsen av en av dom två som stod före oss i kön.... Vilket känns lite ruttet måste jag säga :-/
Men tyvärr i detta fallet så har vi varken råd eller tid att tänka på andra än oss själva. Vi tog såklart erbjudandet.

OJ vad det här lättar upp saker för oss. Vi kommera alltså inte behöva åka och lämna barn på tre olika ställen. Utan bara 2 :-) Då kanske man hinner jobba lite oxå ;-)
Blandade känslor ändå. Agnes känns så liiiiiten..... Och att börja på en gång med så långa dagar känns inge vidare. Men den skuldkänslan kommer jag nog alltid bära på :-/ Att mina barn nästan har längre dagar än mig själv. :-(
En liten tröst där är att hon kommer ha Theo med sig iallafall. Då har hon brorsan nära som hon känner. Kanske gör att saker och ting känns lite bättre för både Theo och Agnes. Vi hoppas på det iallafall :-)

Som sagt blandade känslor. Men det känns ändå som att vi är glada att det ordnade sig till slut även om det innebär tidigare inskolning. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0