Vilket nederlag...

Löpträning 18+18 minuter stod på schemat igår. 17+17 klarade jag ju fint, även om jag hade lite ont i benen och ryggen sista biten. Men igår.... det gick bara inte. Efter 4 km fick jag lov att stanna och gå 1,5 minut. Både rygg och ben värkte. Andningen var det faktiskt inga problem med så kondisen verkar ju hålla. Sen tvingade jag mig själv att springa sista biten ändå. Det känns verkligen skit och som ett stort nederlag att vara tvungen att stanna :-( Och jag VET jag vet jag vet att man ska köra i den takten man klarar och att när man inte sover något så orkar man kanske inte jättemycket. Men fan! Jag är tävlingsmänniska och måste puscha mig själv hårt för att ta mig någonstans.
Idag vaknade jag med fruktansvärd ryggvärk och ont i fötterna. Jag är rätt säker på att allt beror på mina dåliga skor som jag haft några år. Jag behöver verkligen köpa ett par nya om det här ska hålla. Och jag vill inte sluta springa nu när det går bra.

Vi får ta nederlaget igår och sikta mot 7,5 km på fredag. Förhoppningsvis med ett par nya skor :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0