Mycket bättre

Tredje dagen för inskolning idag. Och jag tog tjuren vid hornet på en gång och konfronterade en av fröknarna samma stund jag klev innanför grindarna.
Jag förklarade hur jag kände. Att nuvarande inskolningsfröken inte hade engagerat sig något i att lära känna Agnes. Och att vi gärna ville byta om det gick för sig. Och hon blev förvånad, men förstod helt och hållet hur jag kände och sa att det självklart gick bra.
Efter en stund kom fröken i fråga fram till mig och började prata om det som hänt. Hon förklarade att hon själv hade känt sig illa till mods när hennes köksdag igår tog all tiden och hon inte hann med varken Agnes eller något annat barn alls. Hon sa att hon förstod mig helt och hållet i hur jag kände och bad om ursäkt för hur det varit. Och sa att det var helt okej om jag ville byta till någon annan. Det var helt och hållet upp till mig.
Efter det här snacket kändes det bättre och det kändes som att hon var uppriktigt ledsen över allt. Och jag sa att vi kör på igen så får vi se hur det funkar.

Och idag fick jag ju se hur hon verkligen fungerar. Hon engagerade sig verkligen i Agnes jättemycket. Och även i dom andra barnen såklart. Alla barnen verkade gilla henne väldigt mycket. Och det gick bättre att prata med henne oxå. Så idag kändes det väldigt mycket bättre att gå därifrån. Vi får se hur det blir imorgon om jag ska gå därifrån en liten stund för första gången. :-)

Känns iallafall bättre och jag är lite lugnare.

//Hönsmamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0