Ska man förvänta sig magsjuka?

Ja då har Peter satt igång nästa projekt här i huset. Att göra ett badrum på övervåningen. Kände mig väl lite sådär lagom orolig i början när det sådär akut bestämdes att det skulle göras. Eftersom det inte alls är länge kvar till bebis kommer så kände jag att jag ville ha lugn och ro sista tiden. Men nu när det är igång och Peter gjort väldigt hemtrevligt och bra inne i det rum som ska bli ett jättebadrum i framtiden på nedervåningen här så... ja nu känns det jäkligt bra att vi är igång faktiskt :-) Jag antar att det knappast kommer bli lättare att underhålla 3 barn istället för 2 senare. Badrummet måste ju göras någon gång. Så nu känns det bra. :-)

Så igår blev det projekt hålla sig undan så att Peter kunde riva och grejja i lugn och ro. Det blev leklandet med Maria, hennes Leo och så hennes brorsdotter Julia. Vi hann väl precis komma dit och leka en stund med barnen. När jag tog med Theo och gick på toan en sväng. Kom ut och ser en liten tjej som står och kaskadspyr i en av toaletterna. Och det värsta av allt.... hon hade spytt ner hela toagolvet. OCH fläckvis hela vägen ut till restaurangdelen igen. Åååååså när vi kom ut ser vi att hon lagt en ännu större spya precis mitt på golvet ungefär 2 meter från vårt bord.
Jag känner hur paniken stiger i mig. Magsjuka!!!!???? Det hade vi hela familjen 2 gånger på 4 månader nyligen. Jag orkar inte en gång till!!!  Instintivt vill jag bara packa ihop alla grejjer och sticka därifrån. Å så känner jag hur illamåendet kommer smygandes på en gång. Men eftersom tjejen verkade äldre och våra kids leker i småbarnsavdelningen så bestämde vi att vi stannar en stund till då. Men när vi sitter därinne så ser vi tjejens mamma komma in i småbarnsavdelningen och prata med en annan mamma!! Hon måste alltså varit här? Eller kanske iallafall... NU bestämmer vi oss för att packa ihop och dra hem till Maria och fika istället.
Happ... 110 kr som bortblåsta på ingenting i stort sett. Var inte direkt uppiggande att se personalen torka upp alla spyor från golvet och bära in det i köket.... Och sen skita i att göra rent toan som tjejen spytt på :-/

Nåja, en sväng förbi Willys och köpa in go fika och sen hem till Maria. Fika upp sig rejält och sen fick pojkarna leka en stund. Mycket lugnare och en väldigt skön eftermiddag :-) Och ännu bättre! Jag fick låna massa snygga mammakläder! Perfekt! :-D Tack gumman!

Kvällen bestod av filmmys och lite gotta såklart :-) Sovmorgon imorse och blev serverad en god frulle för en stund sedan. Nu sitter jag här och zippar på en kopp kaffe och bloggar i lugn och ro medan Theo sover en stund. :-)

Godmorgon!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0