Namn?


Ja... då är det lite mindre än 7 veckor kvar då. (om bebis behagar komma ut på datumet som är satt dvs).
så då står vi här igen med lite namndiskussion då.... Inte för att vi har pratat supermycket om det direkt. Men det har väl ploppat upp lite förslag då och då. Men det är ju så JÄÄKLA svårt!
Och igentligen vet man ju faktiskt inte hur namnet passar förrän bebis tittat ut och man får ta en titt på henne eller honom.
Enligt ultraljudet så är det ju en liten tös som ligger därinne. Men tänk OM det är fel. Tänk OM det är en gosse till. Och vi har inte ett endaste pojknamn!!?? Och namnet Agnes som vi pratat om det blir en tjej gillas ju skarpt. Men det finns ju faktiskt en hel del andra namn som oxå är fina. Så, här kommer lite namn förslag.

TJEJNAMN

Agnes
Ally
Isabelle
Hedda
Savannah
Saga

POJKNAMN

Didrik
Lauwrence
Mika


Vad tycker ni? Andra förslag på namn mottages tacksamt! :-D


Kommentarer
Postat av: Lindah

Agnes och Ally gillar jag big time. Ally är en riktig favorit. Dock skulle jag aldrig få genom det här hemma då det är viktigt för M hur man uttalar. Kan man uttala namnet fel går det bort. Tex amerikanska namn. Ja vi vet att dem uttalas på amerikanska typ aiden (ejden) men kommer gammal farmor uttala dem så? Förmodligen skulle hon säga aiden pårecis som det stavas :-D

2010-09-17 @ 09:39:59
URL: http://www.grodfamiljen.se/
Postat av: Petra

jag tycker att det är viktigt att namnet ska kunna uttalas på engelska. Man vill ju att det ska bli lätt för dom när dom vill ut och resa sen. Både Agnes och Ally är jättefint! Lauwrence är jättefint det med men jag skulle nog stava det Lawrence isåfall. :)

2010-09-17 @ 09:44:13
URL: http://pbjelke.blogg.se/
Postat av: Eken

Jättebra tankar och förslag :-) fler tack :-D

2010-09-17 @ 09:57:36
Postat av: Sofie

Ta Isabelle!! Då blir det Bella och Theo!!!! :D (barnprogram)

Annars röstar jag på Agnes!

2010-09-17 @ 10:57:52
Postat av: Sofie

Annars är Signe fint också.. :)

2010-09-17 @ 10:58:36
Postat av: sussie

jag tycker Stella är fint, killnamn är svårt..Isabell är fint

2010-09-17 @ 15:45:07
Postat av: Johan

jag tycker också Isabelle eller Agnes! Även Svea är fint :)

2010-09-17 @ 15:59:58
URL: http://johanfrisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0