Funderingar när man ska få sova igen...

Jag vet inte ens hur jag ska kunna beskriva min trötthet längre. Herrejävlar säger jag bara!
Tack för alla stunder du kunde ta Theo i helgen mammsen. Det var guld värt att bara få sitta ner.
Tyvärr har han ju hängt som en apa runt halsen på mig hela helgen. Så mycket vila har det inte blivit.
När natten äntligen kommer och man tror man ska få sova. Så kissar man 5 ggr och vaknar en massa av.. outgrundliga anledningar. Sen vaknar Theo kl 5 på morgonen och det är full rulle igen.
Jag kan tyvärr inte låta bli att vara avundsjuk på Peter som fick sova till 9 iallafall i helgen... även fast jag vet att även han hållt i gång med jobb hela helgen. Men att få sova!!!!
Igår när jag kom hem från Kolbäck var jag så trött så jag hade kunnat somna ståendes. Filmen vi såg på kämpade jag mig igenom med svidande ögon. vad gör man inte för att få umgås och mysa lite när man varit ifrån varandra hela helgen.
När vi äntligen fick gå och lägga oss för att sova. Och man önskar mer än innerligt att natten ska bli lugn så man kan få sova lite. Så kör samma race igång igen..... Är det inte kissa man ska göra så sätter jag mig rakt upp i sängen flera gånger per natt. Sover fruktansvärt dåligt och oroligt. Och självklart så vaknar Theo 4.45 och är pigg som en mört :-( Faaan..... imorse kände jag paniken komma smygandes. Känslan hur kroppen bara är helt bedövad av all trötthet. När man aldrig aldrig får återhämta sig. Hur det värker i kroppen och huvudet dunkar.
Och man vet att man har en hel lång dag framför sig som man bara måste måste måste orka på något sätt.....

Trötthet kan verkligen få en att se mörkt. Idag är en rejält kämpig dag. Jag ska ge mig själv en klapp på axeln ikväll om jag klarar mig igenom den utan att somna nånstans i ett hörn......


Godmorgon.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0