Pappa mys

Nu har jag fått mina förlossningspapper utskrivna. Kan vara kul att ha och läsa såhär i efterhand eftersom man oftast inte har hundra koll på allt när man ligger där med all smärta :-)

12:50 blev vi inskrivna på förlossningen. Då var jag öppen 3 cm och hade lite kvar av livmodertappen. Men den va jättemjuk och så hade jag buktande hinnor

14:46 får jag lustgas

14:50 är jag öppen 5 cm och dom tar hål på hinnorna.

15:06 Är hon född.

Ujujuj...... :-/  Snacka om att man inte har någon tidsuppfattning när man ligger där.


Idag tog vi iallafall en första promenad med syskonvagnen vi köpt. En svart Carena double swing blev det. Och den är förvånandsvärt liten för att vara en syskonvagn. Och lätt å köra. Agnes sov hela promenaden och Theo satt och bara mös :-)

Theos trots har varit aningens bättre idag. Det blev lite när Peter drog iväg till hälsocentralen för att kolla sin hosta och jag fick lov att lägga honom. Upp med båda ungarna i vårt sovrum. Agnes i sin säng och Theo i vår och jag bredvid honom. Men seddu de gick icke. Han vrålade, skrek, kastade sig och var helt galen i säkert 20 minuter. Men jag gav mig fan på att inte ge mig. var tvungen å ta kampen på en gång så han vet att jag inte tänker ge mig. Mitt uppe i allt så bajsar Agnes och jag blir tvungen å tända lyset och byta på henne. Theo tror att allt är frid och fröjd och börjar kvittra och skutta runt. Men tji fick han. Jag tog honom och lade honom i sin säng under starka protester och skrik. Hämtade Agnes och satte mig på en stod bredvid hans säng och ammade.
Theo satt där och vrålade ett tag av ilska. Men till slut lugnade han ner sig. Lade sig ner och jag fick smeka honom på ryggen och han somnade. *puh* vilken kamp. Men en viktig sådan tror jag. Nu känner jag att jag grejjar att lägga honom själv.

Senare på eftermiddagen drog Peter iväg en sväng till för att klippa sig. Då kom nästa testning.
Gick HUR bra som helst allting. Tills jag satte mig ner och skulle amma. DÅ slog han till gossen med att klättra upp på rumsbordet. OCH som han envisades trots att jag sa till honom hundra gånger och försökte ta ner honom.
Han vet precis vad han pysslar med. Testar gränser å grejjar. Men det känns som det går åt rätt håll nu faktiskt. Det har varit mycket lugnare idag än på en hel vecka.



Kvällen avslutades med pappamys :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0