Öroninflamation deluxe


Ett extremt sent läkarbesök igår resulterade i en jättehängig, dålig och trött Theo. Men han var så jäkla tapper och duktig. Han höll sig vaken och genomgick undersökningen. Mycket riktigt, öroninflamation i båda öronen igen. Bara två veckor sedan sist...... Samma penicillin denna gång som förra fick vi tack å lov. Den är betydligt enklare att smuggla ner i yoghurt lr dylikt. Duktiga älskade pojken somnade som en stock i bilen på vägen hem och sov sedan ett par timmar ganska lugnt. Innan det var dags för nattvaket. Runt 24 tiden denna gången med.
Men inatt var det extremt. Vi hann ju aldrig få i honom någe penicillin eftersom han somnade på vägen hem från läkaren. Och inatt bröt det väl loss på riktigt. En rejäl febertopp på närmare 40 graders feber. Vi fick iallafall i honom en penicillinkur där mitt åp natten.  Men ingen alvedon hjälpte och ungen låg och skakade och flämtade fram till 5 på morgonen. Och det fanns inget jag kunde göra :-(
Fy fan vilken jävla upplevelse! Jag var uppriktigt orolig att gossen skulle dö eller nått. Jag önskar jag kunde få vara sjuk 1000 gånger om så han slapp vara med om den här skiten. :-(
Det finns fan inget värre än när ens barn lider och man inte kan göra ett skit för att hjälpa dom :-(

Som sagt, strax efter 5 imorse lugnade hans kropp ner sig och han somnade. Och det gjorde jag med. 07.20 vaknade han och kändes mycket svalare i kroppen. Han va tokhungrig och svepte en flaska välling innan han lade sig tillrätta på kudden igen och somnade om. 9.20 ringde pappa Peter och väckte oss. Då vare inte kul kan jag säga.... Han var visserligen sval och skön i kroppen. Men verkade ha jävulskt ont i öronen. Skrek och grät som en galen och var tröstlös. En alvedonsup, några nässpreyer i varje näsborre och en penicillinomgång så är gossen piggare än han varit på länge just nu. Han leker och ser mycket piggare ut på ögonen :-) Underbart! :-D

Imorgon är det iallafall jag som ringer och kräver ett återbesök på vårdcentralen nästa måndag för att se att inflamationen är borta i öronen. Sen ska jag kräva att få komma till öron, näsa hals och kolla hans hörselgångar. för såhär kan det inte få fortsätta.




Kommentarer
Postat av: maria

Kanske dags för rör i öronen?

2010-10-05 @ 17:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0