3 års trots?

Kan man få 3 års trotsen redan när man är 16 månader gammal? Sedan Agnes kom till världen har vår lilla gosse Theo gjort total revolt. Han är HUR söt och gullig som helst mot Agnes. Men mot oss!! Oboy säger jag bara...
Liten gosse håller på att bränna ut oss båda två känns det som ibland. Det går inte en dag utan bråk, skrik och trots till förbannelse. Så fort han inte får som han vill börjar han gallskrika i säkert 10 minuter i sträck. Känns som en evighet. Han vägrar att äta, sitter bara å leker med maten. Står på stolen och ska klättra upp på bordet. När vi säger nej blir det vrål och skrik. Bits, nyps och slåss. Klä på honom eller byta blöja. Samma visa.
Jag hoppas bara innerligt att det kommer lugna ner sig tills jag ska vara själv med mina små.
Nästan så man önskar man hade Rasmus hemma om dagarna som hjälp.....



Mammas lilla guldhjärta! Allt kommer ordna sig :-)




Med lilla Agnes fungerar allt över förväntan. ÄN så länge tänker jag säga, för jag vet ju att saker ändras exakt hela tiden med sånna här småingar. Det kan vara kanoners i en vecka och så poff är det skitkasst i två veckor. Ja... men än så länge sover hon bra. Äter bra och bajsar flera ggr om dagen precis som farsan och brorsan. Maten liksom rinner rakt igenom. vilket är jäkligt bra för då funkar ju magen. Kanske vi slipper kolik. Hoppas hoppas......





Storebror Rasmus var och hälsade på igår och blev mäkta stolt över lillasyster. Längtar efter dig min stora pojke!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0