En jättelyckad dag och kväll!

Det har inte blitt något bloggande på ett par dagar. Och anledningen är att jag varit SJUKT jäla trött! Någe fruktansvärt! Och det i sin tur beror på väldigt lite sömn i flera dagar isträck.
MEN! Det var det värt :-) För i lördags tog vi henne! Min blivande svägerska Maine :-)

Vi samlades alla tjejerna hemma hos Petra för att snacka ihop oss lite. Sedan travade vi iväg bort till Anders och Maines hus. Maine satt och solade i godan ro på baksidan. Så vi tog såklart bakvägen och överasskade henne rejält. Önskar idag att jag hade haft filmkamera så man hade kunnat föreviga hennes min. hihi
Jag tror inte riktigt hon visste vad hon skulle tycka just då när vi tog henne. Men det dröjde inte länge innan hon slappnade av och bara hängde med :-)
Vi började med att äta en god kycklingsallad med bröd på deras altan. Solen sken och det va verkligen tokvarmt ute. Självklart serverades ett gott vitt vin till salladen. Ja... inte för mig och Emma då :-P Men för dom andra bruttorna.
Efter det fick Maine packa några saker i en väska och så for vi iväg mot Stockholm.
Att parkera var ju en utmaning i sig. Planerat i budgeten var ju att parkera på ett parkeringshus och betala typ 600 kr för det. Men vad vi inte visste var ju att det var gratis parkering i Stockholm på gatorna på helgerna.
Jag hittade en parkering på en gång. Men sen skulle jag även parkera den andra bilen... och det var ju en utmaning. jag vet inte hur många ggr vi snurrade runt runt på gatorna innan vi till slut gav upp och tog en parkerin som var liiiiite för nära en korsning. Vi höll tummarna och gick in på Centralbadet som var nästa stopp.
Väl inne på centralbadet fick Maine en 30 minuters massage medan vi andra relaxade nere i bastun och badade.
När Maine kom tillbaka bjöds hon på ett glas champagne och även hon fick byta om ditt baddräck och joina oss i bastu och badandet.
Dom 2½ timmarna gick alldeles för fort och vi fick stressa för att hinna göra oss snygga innan vi skulle vara ute från badet.
Solen sken när vi klev ut och stegade mot bilarna för att lämna väskorna. Och sjäääälvklart hade vi fått en parkeringsbot på 900 kr!!!!! Tanken gick ju genast till hur onödigt det var att skita i att parkera i garaget och ta dom där 600 kr.... Men ja, vi fick ta det problemet sen helt enkelt.

Nu gick vi vidare glada i hågen mot hötorget och satte oss på trappen där för att fortsätta dricka vin och öl som vi hade med oss. Maine fick en röd ros av en blommförsäljare på torget som naturligtvis dokumenterades :-)
Tyvärr hann vi bara sitta en stund innan nästa grej skulle göras.
Nästa stopp Golden Hits!!! :-D
Jättegod middag och ännu mera vin och SHOTS kom fram nu oxå :-) Nu kom även uppdragskorten fram :-P
Bla skulle hon ställa sig upp på stolen och skrika "Skepp å hoj" och höja glaset i en skål.
Efter middagen minglade vi vidare på stället. Tre dansgolv och barer lite här och där. Suverän musik hela kvällen överallt. Sådär så man aldrig vill sluta dansa. OM det inte vore för dom fruktansvärt onda skorna jag hade på mig!! Jag kände knappt fötterna i slutet av kvällen.

Jag och Emma satt mest och pratade dom sista timmarna. Två trötta gravidos ute en sen natt liksom :-P
Vi satt och kollade in förloppet under kvällen. Hur man i början är med sina kill och tjej gäng, dansar skiten ur sig, dricker och har kul. Men när klockan slår två och det bara är nån timma kvar så ser man hur folk bara "finner" varandra och börjar råhångla utan att knappt säga hej till varandra. hehehehe
Å HERREGUUUUUUD va skönt att man inte är där längre. Saknar det inte för fem öre ens.
Det enda jag kände var att jag saknade Peter och familjen ännu mer :-) Men det va rätt kul å titta på. hihi

Ja herregud! Kvällen bjöd på HUR mycket som helst. Jag kan inte berätta allt för då blir det en hel roman. Kan ju säga att vi anlände till Norrtälje igen ungefär runt 4.30 på morgonen. 
Jag bjukkar på lite bilder istället. Bilder säger mer än tusen ord! Eller hur var det..... ;-)


En mycket förvånad blivande brud


En lugn början på dagen....


Blivande bruden får en ros av blommförsäljaren :-)


Golden Hits!!!


SKEPP Å HÅJ!!! heeeeheeeeheeee


Har precis lyckats fjäska till sig en gratis drink av bartendern


Hör börjar det spåra ur lite lätt... Too many shots :-P


The gang!


Diggilo diggilej alla titta på mig!


Malin "all nigh long"


But of course! Det finns en film oxå, får se vad jag gör med den ;-)




Kommentarer
Postat av: mamma

allt verkade lyckat utom parkeringen

2010-05-17 @ 22:37:38
Postat av: Maine

Kicki, min allra bästa blivande svägerska..publicera INTE filmen..



Tusen tack för en helt crazy dag och natt..vi hade jättekul.

2010-05-18 @ 11:05:03
Postat av: Peter

Maine....Lovar att filmen va bra.

2010-05-19 @ 13:49:15
Postat av: Anders

He he he... looking good

2010-05-20 @ 23:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0