Anders och Maines bröllop

Oh my GOD vicket party säger jag bara!! :-D
Fruktansvärt vackra var dom brudparet. Och fruktansvärt sjukt lyckad var hela middagen och kvällen.
Det va verkligen en utmaning att få vara toastmaster och toastmadame. Men OJ va kul vi hade jag och Peter.
Och jag tror att vi lyckades rätt så bra att hålla koll på talare mm. Och alla talade var verkligen jättebra och det innehöll både tårar och skratt. Precis som det ska vara en sådan här dag :-)
Jag tog lite bilder under kvällen jag tänkte bjukka på :-)


Vackra brudparet nyvigda


Brudparet tillsammans med Bestman


Självklart kastades det ris. En del kastade hela påsarna :-P


Mamma höll ett tårdrypande tal för sin son. Inte ett öga torrt


Svägerskorna Sussie och Jenny


Brudparet skär bröllopstårtan


Brudens morbror håller ett tal om kärlek och löften


Anders åker på ett spex från svensexangänget.


Mingel efter middagen


Bröllopsvalsen


Som efter nån minut bröt ut i Drängarnas "Om du vill bli min fru"


Bror Johan och pappsen


Mammsen och pappsen


Partypingland nr 1 Linda!


Min "hot guy"


Partypinglorna nr 2 och 3 Malin och Petra


Herr och fru Ekdahl lämnar festen för att åka till hotellet och mysa :-)

Själv höll jag ett ett rim för bruparet som gick såhär:

Ett rim till den vackraste bruden som finns
och hennes otroligt lökiga prins

För drygt ett år sedan ett frieri ägde rum
Det var tänkt på Anders lilla båt brum brum
Men Maine blev sjuk och planerna sprack
Och Anders fick ta till en motattack

I husets nybyggda bastu frieriet fick ske
Han fick gå ned på knä och så snällt be
Trots den kärlek till brynäs han ha
Och skriksnarket han utövar som inte är att föredra
Så svarade hon ändå till allas gjädje ett rungande JA

Vid altaret ni idag blev man och fru
så är ni ett från och med nu
Att somna sött med ett förlåt
Och aldrig skiljas med skäll eller gråt

Men inte tror jag det blir några problem
Ni har väl redan idag ett säkert hushållssystem
När Anders ligger på sofflocket och lökar
Medan Maine springer omkring, städar och stökar

Och med allt detta sagt vill jag överlämna denna gåva.
Snarkplåster och öronproppar så att brudparet kanske inatt kan få sova.

Aldrig förr har jag varken hört eller sett
Ett par som får kärleken att verka så lätt.
Så därför vill jag idag höja mitt glas i en skål
för detta vackra brudpar och otroligt rätta giftemål



All lycka och kärlek i livet kära bror och kära svägerska!
Kram!


Kommentarer
Postat av: Anders och Maine

Ett fantastiskt stort och underbart tack till er båda. Ni som läser detta skall veta att utan Kikki och Peter (bestman Tommie och våra barn) hade bröllopet inte fungerat. Återigen, ett mycket stort tack.



//Anders o Maine

PS. Vi har börjat planera en sommarfest :)

2010-06-01 @ 11:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0