Min otur såklart....

Jag fick klartecken av chefen att få beställa en Iphone. Lyckliga jag beställde en vit sådan ögonaböj direkt samma dag. Detta var onsdagen förra veckan.
När tisdagen kom började jag fundera lite varför inte telefonen kommit ännu. Idag var jag väldigt förbryllad varför. Speciellt med tanke på att jag fått meddelande av företaget att dom levererat telefonen redan på fredagen.
Jag ringde till sjukhusets godsmottagning och pratade med en trevlig prick. Jag förklarade läget och han skulle kolla upp detta och återkomma. Han återkom flertalet gånger med olika information. Vid ett tillfälle tyckte han jag skulle ringa posten för att kolla om det låg där. Jag tyckte nog att han kunde göra det eftersom det är deras jobb.
När han ringde upp mig igen hade han fått info om att det hade blivit levererat till godsmottagningen.
Han skulle kolla upp detta igen och återkomma ännu en gång.
När han ringde upp nästa gång påstod han att det blivit levererat fel. Det hade kommit till LOV huset istället. Huset bredvid. Och så tyckte han att jag skulle ringa någon där och höra.
Okej, jag ringer väl. För nu orkade jag inte ha med dom där att göra mer. Ringde och fick prata med en kvinna som sa att JA vi fick två paket idag. Ett paket stod Kristin Ekdahl på och det andra Christine. Inget skulle hit så vi skrev dit att dom skulle till Hilton IT (där jag jobbar) och så fick leveranskillen ta tillbaka dom.
Nu var jag måttligt less, för jag hade nämligen fått ett paket under dagen. Men det var då rakt inte min iphone iallafall, utan ett packe med förtryckta block som skulle till centralkassefunktionen.
Detta paket var alltså det som stod adresserat till en Christine
Jag fick alltså ringa igen till godsmottagningen och prata med samma man. Berättade vad jag fått veta och han säger "Jaaaa, nu när du säger så har jag nog hört något om nått sånt".
Men jäkla karl! Kunde du inte sagt något tidigare!! Tänkte jag såklart....
Han skulle kolla detta IGEN och återkomma IGEN.
När han återkommer säger han att båda ´paketen blev levererade idag och underskrivet av en kollega till mig. Samma kollega som kom in med det ENDA paket som kom som var adresserat Christine.
Eftersom jag inte fått något paket med en telefon i så blev jag ju såklart irriterad att dom påstod att paketet var levererat. Men han gav sig inte.

Så... nu är ju läget så då att detta paket med min Iphone är totalt spårlöst försvunnet. Min gissning är att han som skulle gå med det ungefär 100 m från ett hus till det andra samma dag, antingen har tappat paketet. Eller så har han helt enkelt snott det.
Jäkligt surt är det iallafall. För nu måste jag ju vänta på en utredning av det här innan jag ens kanske får beställa en ny telefon. Och under tiden är jag utan *suck*

Tur att man har världens underbaraste familj att komma hem till :-)







Rasmus lekte med Lukas hela kvällen så några bilder på honom finns inte i kvällens bloggning :-)


Kommentarer
Postat av: Kristin

Älska i(Phone)landsproblem

2010-03-11 @ 12:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0