Vad är det som händer idag då!

Fick höra att 15 juli brukar vara den mest skadedrabbade dagen på hela året. Varför det kan man ju fundera...
Men idag känns det som att det stämmer för oss iallafall.
Dagen började med att Theo vaknar på totalt fel sida. Trots två middagssovningar så fortsätter han vara tjurig. Och det blir inte bättre ju mer det går av dagen heller..... Han sover halva vägen hem och skriker och surar sig igenom sista biten hem från Kolbäck.
Väl hemma får han springa på baksidan och verkar lugna sig lite även om han fortfarande är tjurig...

Rasmus sitter på altanen och jag på altankanten. Theo springer omkring på altanen och leker med ett rep. Jag tittar bort 1 minut och hör en rejäl dunk. Theo har snört in sig på något sätt i repet och ramlat handlöst med ansiktet före i altanen. Det rinner blod överallt tycker jag! I från näsan och munnen. Och han gråter hejdlöst.
Jag skriker på Rasmus att han ska hämta Peter. Rasmus springer in och skriker, jag skriker att det är fel väg, Rasmus skriker ännu mer och springer ut. Mitt i kaoset kommer Peter springandes från grannen och tror förståss nån har dött. För det lät väl så när vi skrek.
Herregud! jag grejjar inte blod sådär... Inte när det kommer från mina barn.
Jag fick jordens ont i nedre magen och vek mig dubbel och kunde knappt röra mig. Det tryckte nedåt och gjorde verkligen svinont! När jag fått legat en stund så lugnade det onda ner sig. Men jag hade rejält med täta sammandragningar ett tag efteråt. Jag kanske inte ska hetsa upp mig sådär....
Theo lugnade iallafall ner sig och allt blev lugnt. En stund.....

Tills vi började laga mat. Peter och Theo står ute och grillar. Jag står inne och grejjar med pommes och annat. Rasmus är uppe och lyssnar på musik. Helt plötsligt hör jag hur Rasmus är på väg ner. Det smäller till och jag springer till trappen och ser ungen praktiskt taget rulla ner för trappen med huvudet före!!
Efter halva trappen får han fäste med armarna och lyckas få stopp på sig själv.
Fy fan!!! Vad är det här för en dag!!??
Han fick lite ont i ryggen och skrapade sig lite på benen, men annars gick det bra. Men herregud säger jag bara....

Vad ska hända mer? Hur ska den här dagen sluta?

Kommentarer
Postat av: Eje & Carina

Peter måste sätta upp en ledstång innan något mer händer. Kram Eje & Carina

2010-07-15 @ 22:00:01
URL: http://storsandsnytt.blogg.se/
Postat av: Peter

Va kul att ni kommer och hjälper mig med det!! :)

2010-07-16 @ 10:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0