En riktig pestdag


Igår var en riktig jäkla pestdag. Rakt igenom! Dagen började med ösregn och fortsatte med ösregn. Det gick alltså inte att vara ute. Vilket medför att Theo blir rastlös och nästintill river huset.
Han var alltså en grinig, tjurig, trött, skrikig, gnällig och matvägrande unge heeeela dagen lång igår. Jag höll på att bli tokig ett tag! Så det va ingen kul dag direkt det kan man väl inte påstå...
Men, det är ju bara å bita ihop och hoppas på en bättre dag dagen efter.

Och det blev det ju :-) Visserligen molnigt i morse men nu skiner solen och det är nog över 20 grader varmt ute. Det här mellanvädret jag eftersökte är här :-) Härligt :-)
Vi har för en stund sedan varit och hälsat på Theos dagis han ska börja på i september. Det verkar väldigt mysigt och bra. Två st avdelningar för barn 1-2 år. theo ska gå på den som heter Polarn. 12 barn på 3 st pedagoger är det. Det känns helt okej med tanke på hur barngrupperna ser ut nuförtiden.
Känns skön att ha fått kika runt lite och pratat med personalen innan det är dags. Jag kommer ju inte vara med på inskolningen heller så det var extra skönt för mig att få se allt. Theo sprang runt som en galning och var nyfiken på allt. Så känslan av att det kanske kommer gå bra och inte bli så stora problem infann sig. Det var oxå jätteskönt :-)
Sen att det känns jäkligt overkligt att min lilla plutt ska gå på dagis och inte vara hemma med mig... det är ju som det är.

Just nu sover Theo och jag ska passa på att äta en macka. :-) Det är en bra dag idag :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0