Ny information har framkommit

När så vi då promenerade efter vägen med pulkor och mattor. Så tyckte Peter det var en superdupers kanoners idé att kolla om det gick å snösurfa på åkmattan vi hade med oss. Vilket resulterade i jordens praktvurpa rakt framför ögonen på mig, Rasmus och Lukas. Det blev en såndär vurpa åt sidan så fötterna åker undan och man inte kan göra nånting för att rädda sig själv. Man liksom bara ber till högre makter att man klarar lårbenshalsen.
Behöver jag säga att vi garvade! OCH han fick såklart veta att det kommer hamna i bloggen. :-P

När han ändå stod där och blev skrattad åt så erkände han en annan grej på en gång.
Igår hade pappa Peter några timmar själv med Theo och åkte då iväg till valbo för att handla lite burkar på Ikea bla. När han kom hem berättade han att allt hade gått superbra och Theo hade varit snäll. Det enda som hände var att han kastade bort mössan nånstans i köpcentret så Peter fick gå in på KappAhl och köpa en ny. hehe
Så i förmiddags skulle han åka iväg och köpa en liten pulka till Theo så att vi kunde dra honom till backen. Eftersom vi skulle ha familjedag. Sagt och gjort, han drog iväg. Och blev borta en jädra stund.
När han kom hem med pulkan frågade jag om han fick åka och leta. Näeeee sa han. Fick lov att åka till coop i valbo för där visste jag att dom fanns. Lite fundersam bidde jag ju ändå....ända till valbo. Men okej, ryckte på axlarna och glömde det.
Tills nu då, när han erkände!! Att han i själva verket köpte pulkan redan igår när han och Theo var på köpis!!. Dom hade mellanlandat på ett fik. För att ge Theo mellis och ta en fika själv. Och hade glömde pulkan på fiket när han skulle åka hem!! Yrfarsan himself!
Så när han sa att han skulle åka och köpa en pulka åkta han alltså till valbo för att kolla om hans glömde pulka fanns kvar på fiket. Och detta erkände han idag!!

Jaja... Jag ska väl inte säga något som spillde kaffe på hela mig, soffan, golvet och liiiiite på datorn kanske det kom oxå. :-P

Yrfamiljen Ekdahl-Frisk ;-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHA! FAMILJEN-JON!!!

2010-02-27 @ 21:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0