Förbannade skitsjukvård!!

Jag är så förbannat jävla less på att alltid behöva kämpa sig trött på att få ordentlig sjukvård här i Gävle.
FY FAN säger jag bara!!! Vad är det för ett jävla land vi lever i!?

När Rasmus hade vattkoppor och hade fruktansvärda smärtor i ena vaden. I 4 dygn låg han i hög feber och skrek dygnet runt. Pga vattkoppor OCH att han hade ont i benet som han klagade på.
Och i 4 dygn bråkade, kämpade och tjatade vi om att få komma och träffa en barnläkare. Efter 4 dygn av plåga fick han äntligen träffa en läkare. DÅ hade det börjat gå över.
så det är alltså SÅ sjukvården arbetar. Väntar man tillräckligt länge så går det mesta över av sig själv.
Och att en liten 4 årig pojke får ligga och i plåga och lida i 4 dygn det gör inget liksom!

Och så nu. När lilla Theo varit förkyld i 2 veckor. Och haft öroninflamation i 1 vecka.
Träffade läkaren i måndags som säger att vi ska köra med nässprey och alvedon. Vi kör med nässprey och alvedon som aldrig förr. Onsdag så ringer läkaren och jag tycker just då att det blitt bättre och säger det till läkaren oxå. Men han ber oss att höra av oss om det skulle bli värre igen.
Men igår satte det igång igen. Stackars liten skriker och tårarna rinner och man ser att han plågas av något. Han har ont ont ont och vi kan inte hjälpa honom. Efter alvedon och nässprey somnar han äntligen av ren utmattning.
Samma sak händer idag och jag bestämmer mig för att ringa hälsocentralen.
En kvinna svarar. Jag förklarar läget att han haft ont i en vecka och att nässprey och alvedon inte fungerat.
Hon börjar läxa upp mig om att han har en virusinfektion och att dom botar man inte med penicillin.
Jag säger att läkaren HAR ju tittat på honom och han har ju öroninflamation. Vi skulle höra av oss igen om det blev värre.
Hon säger att jaaaa... men kör du med alvedon då? JA det gör jag, men jag häller ju inte i honom massor.
Näe det är där felet är säger hon. Du måste köra med mer alvedon.
Nu är jag irriterad som fan och säger. Men alvedon tar väl för fan inte bort en öroninflamation!!! Det är väl nässpreyen som är avsvällande och ska hjälpa. Och den har vi ju kört med över en vecka. Det borde ju blitt bättre då eller hur!?
Hon blir tyst nån sekund och liksom harklar fram att det stämmer väl....
Sen säger hon surt att hon iallafall inte har någon tid att ge mig och att vi får antingen vänta till på måndag eller ringa familjejouren ikväll.
Nu är jag ARG och säger faktiskt att det är JÄVLIGT dåligt av dom att inte kunna ge oss 15 minuter av deras tid när läkaren sagt att vi ska ringa om det blev värre. Och att han faktiskt bara är 8 månader och inte ska behöva lida över helgen.
Vet ni vad hon säger då!!!! "Ja du skulle väl ha ringt tidigare då"
Hade jag varit där hade jag strupit kärringen!!!! Hur fan kan man säga så!! Jag slängde på luren och började störttjura härhemma. Ja jag kan göra det när jag blir riktigt arg......
Ringer mamma och häller ur mig allt.

FY FAAAAAAN!!!! Det är ju barn det här!! Vad är det för fel på sjukvården!!!
Och ska man VERKLIGEN behöva tala om för DOM att alvedon inte botar en öroninflamation!

ARG ARG ARG!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

men vilka idioter... vi var till doktorn i går med Amanda, hon har oxå varit förkyld jättelänge. Tydligen hade hon öroninflammation oxå. Men vi fick penicillin. Tur vi fick komma.. Visst tillhör ni södertull ni oxå? Först så hade dom ingen tid ledigt igår..så jag frågade om jag var tvungen o ringa ngn annan hälsocentral för vi ska till doktorn idag...då helt plötsligt säger den sura tanten, ja ni får komma kl 4 då. Hoppas verkligen ni får till en tid..så Theo kan få medicin. Kram /Johanna

2010-02-05 @ 14:56:46
Postat av: Nettan

Hej. Min dotter har också varit förkyld och sjuk i två-tre veckor. Upptäckte sen att man absolut inte fick röra hennes högra öra. Så igår ringde vi. Halv tio kanske vi ringde och fick en tid 10.20. Fick penicillin till lilltjejen. Vi går på Bomhus hälsocentral. Det brukar inte vara så bra där heller men nu gick det jävligt smidigt iallafall. Hoppas att ni snart får träffa en läkare och att lilla Theo blir frisk snart. Det är ju så hemskt när de små är sjuka och bara gråter. Ha der bra.

2010-02-06 @ 13:38:07
URL: http://www.metrobloggen.se/vi2blir3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0