Julgranen kirrad och klar

4:e advent igår då. Känns märkligt... Jag har nog inte riktigt hängt med över huvudtaget det här året känns det som.... vi pratade om det häromkvällen jag och Peter. Hela året har bara swichat förbi och man har inte hängt med alls. Hela graviditeten kom som en överasskning. Och sen sa det bara PANG så var hon här. Två veckor för tidigt oxå till råge på allt. Och imorgon har det gått 2 månader sedan hon kom. Och jag fattar inte ens vart den tiden tagit vägen. och snart är det JUL!! vart fan har året tagit vägen!! Hallå??!!

Vi passade iallafall på att sätta upp och klä granen igår när Rasmus var hemma. Hade tänkt mig en riktig myskväll med julmusik, glögg och hela familjen sätter upp granen. Men riktigt så blev det inte. Jag somnade i soffan när jag ammade Agnes och kände mig nästan sjuk när jag vaknade. Frös frös och frös och huvudet dunkade. Så det fick bli Peter, Rasmus och Theo som klädde granen. Och utan julmusik och glögg. Men det var riktigt mysigt å ligga och se mina älskade göra det juligt och mysigt härhemma :-D Tänkte på framtiden när både Theo och Agnes är strörre och kan hjälpa till när vi jular härhemma. Myyyyys :-D

Ja, det är iallafall fortfarande snöoväder härhemma. Snön yr och det blåser och är -10 grader ute. Så eftersom Theo inte alls gillar när det snöar och när han inte kan gå i den djupa snön så blir vi inomhus då. IGEN! Hela förra veckan, helgen och så idag med. trist... hoppas det kan lugna ner sig snart vädret så att vi kommer ut nått.
Imorrn och på onsdag ska iallafall Theo få gå på dagis så han får leka av sig lite. Hoppas att allt som heter förkylningar och öroninflamationer håller sig borta ett tag framöver nu.

bjukkar på en lite suddig bild på vår gran


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0