Vad är jag för en förälder då?!

Jag känner mig usel, hemsk, taskig och funderar om jag är en dålig morsa kanske? Men ändå.... jag kunde bara inte låta bli. Det bara kom liksom.

Rasmus kom hem från grannarna igår och hade gjort illa sig i läppen och näsan. Det blödde och han var ledsen. När Peter frågade om det gjorde ont funderade han en stund och sa sen. "Näää". Och Peter frågade, men varför gråter du då? Det hade han inget svar på :-P Iallafall ordnade det sig. Han fick ett jättelitet jack på läppen och blödde liiite näsblod. Men det var bra igen en stund efteråt. Förutom att läppen var obrukbar och hände en stund då. hihi
Det var ju såklart INTE kul att Rasmus gjorde illa sig. MEN! Sen när kvällen kom och han ringde sin pappa och skulle berätta vad som hänt honom. Det var så det hände... Det bara brast för mig. Jag skrattade så jag kiknade och fick ont i magen. Och det var jusåklart inte på grund av att min lilla pojk gjort illa sig. Det var ju sättet han berättade det på. På sitt eget lite lillvuxna sätt berättade han:

"Jo, det var såhär. Att jag, Lukas och Sofia hoppade studsmatta. Och så hade vi äpplen på studsmattan. Å så råkade jag hoppa upp ett äpple i ansiktet på mig själv. Ett stort och hårt."
Å det va här det brast för mig. Å jag hörde att det brast för Tommie med i telefonen. Vi skrattade hejdlöst båda två. Och så kläcker Tommie ur sig kommentaren.
"Ojdå, det måste ha varit en sjujäkla fullträff då om du blödde både från läppen och näsan".
Vilket fick mig att skratta ännu mer.

Min son Rasmus har humorn i sig rakt igenom. Han är inte alls medveten om det. Men när han berättar saker så är det sällan man kan hålla sig för skratt. Och det är sättet han berättar det på. Han är sådär genomcharmigt lillgammal, söt och underbar bara helt enkelt :-D

Men OJ vad hemsk jag kände mig när jag skrattade! Vad är jag för en förälder då?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0