Påskhelgen

Lördag förmiddag packade vi bilen full och begav oss till Kolbäck för att fira påsk med mamma och pappa.
Äldsta brorsan Stefan med familj anlände oxå ett par timmar efter oss.
Och till middagen anlände ynsta brorsan med familj för att äta. Det betyder alltså 8 vuxna och 7 barn. Behöver jag säga att det var high life hela helgen. *puh* Den som inte är van att umgås med familjen Ekdahl skulle nog tycka det var en väldigt jobbigt med den ljudnivån :-P
Så himla underbart att träffa familjen igen. Det var flera månader sen jag träffade brorsorna och jag har inte varit hemma sen innan jul. Jättegod påskmiddag och massor av godis såklart. Känns inte som man gjort annat än ätit i helgen. Igår kände jag mig som en sprängfylld ballong och hade andningssvårigheter. Usch.... jobbig känsla.
Theo sov iallafall jättebra. Han sov mellan 20-03. Sen åt han en flarra välling, somnade om och vaknade 6.30.
Så det va ju jätteskönt :-)
Solen har strålat på himlen och det har varit över 10 grader varmt därhemma.

Idag vid 15 tiden åkte vi hemåt igen. Vi stannade i ett soligt Gävle med en +4 grader ungefär och käkade pizza på barcelona. Sen åkte vi hemåt Ytterharnäs för att mötas av ett totalt disigt och grått väder med -1 grad kallt. BRRRRRRR!!!! Kul..... :-\
I skrivande stund är det fortfarande disigt och grått ute och nu har det blitt -5 grader. Fattar mig INTE på vädret nuförtiden......

Peter lägger Theo och snart ska Rasmus oxå gå och sova. Sen blir det en vääääldigt lugn och slapp kväll i soffan framför nån film. För TRÖTT är bara förnamnet.
Helg underbart att man är ledig imorgon med. Får hoppas på att solen vill titta fram härute så vi kan gå på en promenad som är planen.

Troligen inge mer bloggning ikväll. Så natti natt!

Kommentarer
Postat av: mia

haha kan förstå det, men dom kan ju va söta att kolla på :D

2010-04-04 @ 21:11:27
URL: http://attiosju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0