Så har man sparat lite pengar då

Igår tror jag att jag sparade en ... ptja.. 800 spänn iallafall :-P
Jag hade hämtat Björkman i Skutskär och vi var på väg in till stan. Hela vägen från skutskär till Furuvik åkte vi bakom en liten skitbil som körde 40-50 hela vägen, på en 70 sträcka!! RÄTT så irriterande när man har lite brådis.
Strax utanför Furuvik så får jag nog och är just på väg att köra om.... tyvärr var det några heldragna vita linjer där. Och tyvärr så ser jag polisen stå och skjuta med laser precis när jag hade svängt ut och var på väg om bilen framför. Snabbt som attan svängde jag in igen och hoppades innerligt inte dom sett mig åka över dom heldragna linjerna. För fort hade jag ju inte åkt det var jag säker på, pga snigeln jag hade framför mig.

Blir iallafall invinkad och en rätt så stilig polis tittar in genom rutan och säger "körtkort och nykterhetskontroll".
Jag lägger på mitt största leende och ger honom mitt leg och blåser så fint i den där blåsgrejjen.
När vi var klara med det så lutar han sig fram igen och säger "Due... dom där heldragna vita linjerna..."
SKIIIIT oxå tänker jag... fan fan fan.
Varpå jag lägger på mina värstaste lessnaste hundögon jag bara kan och säger "jaaa ja veeeet. Det är bara det att vi har lite bråttom. Förlåååååt".
Den stilige polisen funderar några sekunder. Och så säger han "Ja, det kostar ju lite pengar det där. Men.. nu har jag ju varnat dig iallafall".
STOOORT smile på läpparna så säger jag TACK! Polisen säger "Ha en fortsatt trevlig dag" och jag säger såklart detsamma! :-D

Behöver jag säga att jag körde vääääldigt laglydigt resten av dagen... :-D



Kommentarer
Postat av: carina frisk

du sparade mer,böterna har gått upp jätte mycket så nu har du tjänat kanske 2500kr som du kan göra något roligare för. kram Carina Frisk

2009-09-03 @ 15:41:27
Postat av: carina frisk

kolla just du har sparat 3000kr hade du dessutom kört för fort hade 20km fortare kostat 2400kr.kram Carina Frisk

2009-09-03 @ 15:46:23
Postat av: Eken

OJ!!! Tackar farbror polis! :-D

2009-09-03 @ 18:02:27
Postat av: Petra

haha nu kanske du slutar vara irriterad på bilar längs den vägen.. :P Kör 5 min före ist! :)

2009-09-04 @ 01:12:12
URL: http://pbjelke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0