Hostigt värre

Usch vicken trökig dag det vart. Tycker synd om Rasmus faktiskt och har grymma skuldkänslor....
Dagen började med att han åkte till dagis en sväng eftersom han skulle hälsa på sin nya skola idag. Så mellan 8.30-10.30 var han där. Medan jag gick till jobbet för lönedialog. Vilket föresten gick superbra ;-)

Efter det ringde jag vårdcentralen. För nu är jag LESS på att inte få sova något på nätterna. Dom gav mig en tid kl 14!!!
Skit åsså.... Det blidde till att åka hem igen då emellan. Trodde jag skulle få en tid på en gång men icke.
Så jag och Rasmus åkte hem och åt lite lunch och slappade lite bara. Sliten som jag var så orkade jag inte göra nånting....

Väl inne på vårdceltralen kollade dom det vanliga. Sänkan och halsprov som såklart inte visade nånting alls. *suck*
MEN! Den här kvinnliga läkaren såg väl desperationen i mina ögon efter att inte ha sovit på snart 1 vecka utan bara hostat och hostat. Jag förklarade lite lugn att om förlossningen sätter igång nu så kommer jag SKJUTA MIG SJÄLV!!!
Så hon skrev ut cocilana åt mig.
OJ tänkte jag.... Det kan ju inte vara så värst bra å äta när man är gravid? Men tydligen fanns inget som visade på att det skulle vara skadligt enligt läkaren. Hmm.....
Hon skrev ut så jag skulle kunna ta 3-4 ggr dagligen. Men jag nöjer mig nog med att ta innan jag ska gå och lägga mig.
Får se om jag ens tar varje kväll.... Är inte så pigg på att dopa mig med massa läkemedel nu när jag har lilla Theo i magen.
Nåväl... jag hämtade ut medicinen och vi begav oss hem igen. Var väl hemma vid 15.15 taget och jag satte på en film till Rasmus och stupade själv i soffan och tokslocknade.
Vaknade vid 17.45 av att Peter ringde och frågade vad han skulle köpa hem för mat. För det hade jag ringt om innan :-P

Nu kom älsklingen med maten!! PIZZA!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0