Deprimerande...

Var vaken flera ggr inatt pga jag inte kunde andas. Näshelvete är helt täppt och halsen bränner och gör ont. Förkyld IGEN!! *suck* När jag låg där och kämpade med att andas så tyckte jag det lät som det regnade ute. Tittade aldrig ut men tänkte att ptja... varför inte. Då försvinner ju snön iallafall. Det är bra! Och somnade med ett leende på läpparna.
Vaknade imorse och travade ut i hallen och ser det här!!!



MEN SNÄLLA!!!! FY FAAAAAAAN!!!!! Ja... jo...jag sa faktiskt så. Eller näe... jag skrek rakt ut och började nästan gråta faktiskt helt ärligt. På så jävla dåligt humör blev jag på en sekund sådär bara. Och ännu surare blev jag när jag kom ut och insåg att jag hade snö upp till vaderna och det var jordens snöoväder i luften fortfarande.

Med surläpp sladdade jag å volvon iväg ut på vägarna mot stan. Kom ikapp den första bilen som låg och körde i 50 på 90 väg!!!! Men förbannade kärringjäääävel!!! Jo... jag skrek det med... Till sut kom jag om och kunde öka farten lite.
Mötte Peter på Södertull eftersom det var barnmorskebesök idag. Och GUD va sur å vrång jag va. Stackars Peter... Jag gick å muttrade och surade....

Kontrollen gick iallafall bra förutom att mitt järnvärde har sjunkig igen :-( Niferex fungerar bara inte... Och tabletterna jag äter just nu verkar ju inte heller fungera tyvärr.... Nu ska jag prova något som heter Hemofer då. Får vi se hur det hjälper.

Blodsocker: 5.1
Järn: 102 (har alltså sjunkit från 118-102 på 4 veckor....)
BT: 125/70
Magen: 29 cm (lagom för tiden)
Hjärtljud: 148 underbara slag i minuten :-)
Vikt: +5,5 kg (Enligt mig +8,5 kg)

Det var iallafall jättemysigt att ha med sig Peter. Och han tyckte det va jättemysigt att få höra lille Theos hjärtslag :-)
Nästa gång jag ska dit är den 20/4 och är då i V 33. Efter det ska jag dit varannan vecka för att hålla extra koll på blodtryck å grejjer. :-)

Näe... nu ska jag tröstäta en banan...

Kommentarer
Postat av: Petra

lite hormoner som spelar in kanske? :)

2009-03-25 @ 06:40:30
URL: http://pbjelke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0