Bollnäs ToR

Det är mycket märkligt att jag under hela veckan har varit uppe i tid och hunnit med allt som ska göras och sen fått Rasmus i tid till dagis. Jag är nästan förvånad över mig själv :-O
I vanliga fall sladdar vi in på dagisgården 8:05 som tidigast. Vi ramlar med andra ord rakt in i frukosten, vilket oftast inte är populärt hos personalen :-\
Men den här veckan har vi börjat med en rutin som jag inte kan förståååå varför jag inte börjat med tidigare. I stället för att ha krig på morgonen och vilka kläder Rasmus ska ha på sig så har vi tillsammans kvällen innan plockat fram kläderna.
Det har funkat suveränt, inte ett ord på morgonen utan han har bara klätt på sig :-)
Så den här veckan har jag hunnit parkera i lugn och ro och promenerat till dagis lugnt och stilla och faktiskt klivit in INNAN frukosten ens kommit. :-) Tänk va en liten rutin kan göra mycket :-)

Idag var jag iallafall iväg en sväng till Bollnäs. Skulle sätta uppe en ultraljudsmaskin på fyslabbet där.
Va faktiskt ganska skönt att åka iväg en sväng sådär. På vägen dit stannade jag i Tönnebro och köpte mig en fralla och en kopp te till frukost. Lyssnade på radio och käkade lite, jätteskönt :-)
Väl i Bollnäs gick uppsättningen jättebra och snabbt. Så jag var in och snackade lite med min kollega som har sin arbetsplats där. 11.20 satt jag i bilen på väg hem igen och var framme i Gävle 12.30. Sådärja, då hade halva dagen gått bara sådär. Mycket trevligt :-P

Nu ikväll har vi haft besök av Peters mamma som mellanlandade här.
Käkade lite kyckling och pommes och fikade upp oss lite. Gosade lite med hennes hund Poppy som var med :-)
Sen fortsatte hon sin färd mot Stockholm. Hörde nyss av Peter att det blev lite felköring därborta... Så jag hoppas hon kommer fram ikväll :-)

Nu blire film å mys framför tv. men det blir nog en rätt tidig kväll för oss. Som bekant så är ju inte Rasmus nån sjusovare på mornarna direkt..... Så det blir väl upp i ottan även imorgon lördag :-P

Natti natt

Kommentarer
Postat av: Kristin

"Sladdar in på dagisgården"- Ser det framför mig:-)

Med Volvon va?

2009-03-06 @ 23:18:37
Postat av: Eken

Självklart mä raggarvolvon!! vad annars ;-)

2009-03-07 @ 07:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0