Lillkillen växer så det knakar

BVC besök idag och herregud vad han växer. Och här har jag gått smått i tårar ibland i tron att jag inte haft mjölk åt honom så det räcker. Eftersom han äter i stort sett hela dagarna ibland och aldrig verkar bli nöjd.
Men ack va fel jag hade! :-D

För en vecka sedan vägde han 3996 gram. Idag vägde han 4306 gram!! Viktkurvan pekade rakt uppåt och han hade nästan gått upp lite mycket tyckte barnmorskan. Glädje!!!! :-D
För en vecka sedan var Theo 53 cm lång. Idag var han 55 cm lång! Min stora kille :-) Även längdkurvan pekade rakt uppåt.
Första gången vi mätte honom var han 56 cm lång. Men barnmorskan tyckte det var ett väldigt stort kliv från förra veckan. Så vi mätte honom igen och fick 56.5 cm!! Näe.... sa BM. Vi provar en annan mätgrej istället. Och där fick vi 55 cm. Så vi tog det kortaste :-D hihi Kanske blir en lång kille det här med precis som Rasmus :-)

Förövrigt känner jag mig jättepigg. Och längtar supermycket efter att få börja träna. Det känns som jag skulle kunna ge mig ut på en löprunda redan nu. Men tyvärr får man inte träna förrän 6-8 veckor efter förlossningen. Men jag kanske ger mig ut lite tidigare :-D


Vårt lilla guldhjärta





Kommentarer
Postat av: Carin

Sööötis:)

2009-07-03 @ 10:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0