Full rulle från morgon till kväll

Det har inte direkt varit några sötbrödsdagar på jobbet på sista tiden. Fast jag tycker det är kul när det är fart och fläkt och händer saker. Då går dagarna mycket fortare oxå :-)
Igår var jag till hudik över dagen och hjälpte Hasse att placera ut Ultraljudsmaskinerna. Faktiskt skönt att dra iväg sådär ibland. Få träffa lite annat folk och träffa kollegorna i hudik :-)
På kvällen blev det inte lugn å ro heller för vid 20 taget började Theo sparka hej vilt! Han slutade aldrig!
Han höll på fram till 21.30 på kvällen i ständig takt runtom på olika ställen i magen. Jag va helt öm och det kändes faktiskt riktigt obehagligt till slut. Tittade man på magen så studsade och hoppade magen lite här och där. hehe
PETER VAD HAR DU PLANTERAT I MIN MAGE!!!! :-P

Idag började dagen med en härlig frukost i matsalen. Vi brukar köra det ibland för å mjukstarta dagen lite. Sen är det himla trevligt oxå och gott såklart :-P
Sen bar det iväg till intervention för att installera två nätskrivare. Efter det, snabb lunch och sen iväg till operation för att installera två zebra skrivare där. Åh herregud va drygt det är å gå in på C-op *suck*
Man måste dra på sig huvudskydd, fotskydd och en 7 nr för stor rock innan man får kliva in där.
Idag råkade jag glömma fotskydden. Å såklart så såg en sur tant det på en gång.

Sur tant: Men! Har du gått in med dom där skorna!!!???
Jag: Öh.. ja..Ojdå.. har jag glömt något? Kanske jag ska ha fotskydd oxå?
Sur tant: Ja här har man fotskydd på sig!
Jag: Jag kommer från IT och söker XXXX, det gäller skrivare som ska installeras.
Sur tant: (snörper med munnen och vänder ryggen till)Jaha,  gå ut i sänghallen!
Kristin går snäll ut i sänghallen och väntar på att bli inropad igen.....

När jag står där så funderar jag på vad som precis hände.... Kände mig som en liten skolflicka som fick ställa sig i skamvrån. haha UJ vicken sur tant det dära va. hehe
Till slut kom iallafall XXX och allt blev på en gång mycket lättsammare. Men PUH va varmt det är å jobba i dom där kläderna... Jag höll på å avlida. Va helt svettig när jag äntligen fick ta av mig alla extrakläder. Näe.... c-op är inte mitt favvoställe å jobba på.

Kl 15 bar det iväg till Gävle montessori skola för att titta på Rasmus förmodligen framtida skola. Den såg helt okej ut, lite annorlunda från andra skolor såklart. Montessori ser inte riktigt lika ut, det är annat arbetsmaterial och sådär.
Men det kändes helt okej och Rasmus säger ju själv att han vill gå där så... Det verkar vara den enda skolan vi är överrens om oxå jag och T. Så det får nog bli så.
Sen bidde det faktiskt McDonalds till middag... Å nu sitter vi här i soffan å kvällsmyser till Bolibompa. Å snart är det sängdax, för mamma med tror jag... TRÖTT är ordet!

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Johan

Inge synd om dig! :P Jag lovar att ta väl hand om storebror, men det borde vara han som lovar att ta väl hand om mig! Men det bryr du väl inte dig om! :P

2009-02-19 @ 02:17:07
URL: http://johanfrisk.blogg.se/
Postat av: Johan

Haha det vet väl alla att han har gått ner sig så jävla hårt, nu är det enbart jag som uppfyller kriterierna över att få heta Frisk i efternamn ;)

2009-02-19 @ 13:53:08
URL: http://johanfrisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0