Värstaste briljantaste idén....eller nått

Eftersom Peter är iväg och jobbar hela dagen och kvällen så har jag varit själv med pojkarna.
När det började närma sig läggning så bestämde jag mig för att lägga Theo först och Rasmus fick vara uppe lite längre ikväll.

Vanliga proceduren. Pyjamas, välling och sen vyssas till sömns. Det gick jättebra. Han somnade vid 19.30.
Nu var det Rasmus tur. Tandborstning och sen läsa bok.
Sen medan Rasmus försökte somna i sitt rum så kom jag på den briljanta idén att färga håret!
Sagt och gjort. Jag duschar ur håret och börjar smörja in håret med den där färgsörjan. När jag står där mitt i det värsta kladdet så hör jag hur Theo vaknar. NEEEEEEJJJ!! *väser*
Kladdar klart så fort jag bara kan och springer in till Theo och försöker vyssa honom igen.
Där står jag, mitt i mörkret med en bebis som inte riktigt vill somna i famnen och fullt med hårfärg i håret. Efter 10 minuter var jag ju TVUNGEN skölja ur håret. Så Theo fick ligga där och skrika i sin säng medans. När jag var klar gick jag in och vyssade vidare. När jag plötsligt hör Rasmus ropa MAMMA!! Typ 10 ggr!
Lägger ner Theo i sängen och springer in till Rasmus och ber honom försöka somna om.
Springer tillbaka in till Theo och försöker ännu en gång få honom att somna. Efter en 40 minuter så lyckas jag äntligen!.
Tassar ut vääääldigt tyst. Har i det här balsamgrejjset man ska ha i håret efter en färgning och (så tyst det går med världens jävla knarrigaste golv som finns) tassar ner.
Går in i tvättstugan för att kasta handdukten i tvätten och ringer samtidigt Peter som skickat meddelande. Mitt under samtalet hör jag hur Theo gallskriker däruppe. Och sekunderna därefter kraschar jag lampan i tvättstugan.
CRAP!!!! Dubbel CRAP!!! Det är helt enkelt INTE min dag idag......
Springer upp och skyndar mig duscha ur det där balsamgrejjset och sen in till Theo.
Får honom tack å lov att somna om igen.

Just nu: Sitter och hysteriäter groddar och sockerärtor och stirrar på babyvakten!

Ja vad säger man... ibland är du verkligen smart Kristin!!


Kommentarer
Postat av: Lindah

Ha ha låter verkligen som en kaos kväll.

2009-12-09 @ 21:44:58
URL: http://www.grodfamiljen.se
Postat av: Johanna

vad kul att du har en blogg..hittade hit nu. Vilket kaos du verkar ha haft :). /Johanna (caxie)

2009-12-10 @ 10:18:01
Postat av: carina frisk

bättre att färga håret när peter är hemma! kram Carina

2009-12-10 @ 12:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0