kräksjuka deluxe

Har precis lyckats kravla mig upp ur sängen från att haft kräksjuka sen tidigt igår morse. Nu är alltså första dagen jag pallar att sitta upprätt utan att svimma eller kräkas. FY FAN säger jag bara :-(
Vet inte hur det hänt, men vi anar att nånstans i stockholm plockade vi upp denna överjävliga bacill.

Det började på annandagen när Theo började kräkas och få diaré. Misstänkt magsjuka.... *suck*
Dagen efter tyckte vi han blitt lite bättre. MEN! på kvällen där efter att ha avnjutit en herrejösses massa sill och popatis så insjuknade Peter. Det började med diaré. Och fortsatte på natten med sprut i båda ändarna :-( Hela natten höll stackarn på. Tack å lov var jag okej under natten så jag kunde ta hand om Theo som såklart vaknade ett par gånger.
Men vid 5 snåret kände jag att även jag åkt på skiten. Illamående och fruktansvärt ont i magen.
Vid 8 pallade jag inte längre utan ramlade i säng och Peter fick ta över. Efter det reste jag mig inte mer om det inte var för att kräkas. Sista gången jag kräktes runt 19 taget på kvällen var det bara luft och lite blod.
Stackars Peter var totalt slut efter att ha tagit hand om Theo hela dagen själv. Och jag kunde ju inte röra mig.... :-(

När Theo äntligen somnade runt 20 så släckte vi oxå lyset och somnade. 2.30 vaknade han första gången och åt. Nästan gång 5.30. För att slutligen ha fått nog runt 7 taget. Men vi har ju sovit! Vi lade oss ju vid 20 och sov sov sov!.

Men jag kan ju säga det. Huvudvärk deluxe deluxe deluxe är det idag. Försökte äta lite yoghurt.. OJ va dumt det va. Fick ont i magen och blev alldeles svettig direkt. Blir nog inge mer mat på ett tag nu.... :-\

Nu ska jag försöka vila lite i soffan medan Theo leker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0