Jag HATAR bilar som kör för sakta!

Kan nån svara mig på det här. Hur kommer det sig att när man har som mest bråttom på morgonen, har som minst tid på sig att ta sig in till stan. Just DÅ kommer skutskärsligan farandes i en cruising!!

Jag TYCKER faktiskt att jag var uppe i god tid imorse. Kl 7 var jag på bena till motsatts 7:15 när jag i vanliga fall släpar mig ur sängen.
Men helt plötsligt när vi står där och tar på oss skor och jackor så är klockan 7.45. PANIK!!!! Det tar INTE bara en kvart att ta sig från Ytter harnäs till sjukhuset inne i Gävle. OBOY va sen vi är tänker jag.
Stressat kör jag som en galning upp till stora vägen, stannar nån sekund och ser att det kommer ett helt gäng bilar bortifrån skutskärshållet. Så jag gasar på och kör ut för jädrar i mej att dom där ska få ligga för mig och stoppa upp när jag har brådis!! Nähääädu!
Kör ut och kommer in i Furuvik och ser.... *SUCK* En låååååång radda på en sisådära 11 bilar kanske före mig i tät kö.
Men FY FAAAAN!!!
För alla er som inte vet det så är det iallafall 50 km/h i Furuvik som gäller. Så där kör alltså bilarna då ungefär 40-45 km/h. Därefter vågar dom sig på gasen något för nästa hastighet är ju 70. Så då vågar dom sig upp i ungefär 65.
Efter en stun där det då den här höööööga farten som gäller. Läskigt! Då vågar dom sig bara upp på 80 sen är det STOPP!
Fattar ni att åka 1.5 mil i 80 km/h på en 90 väg när man är TOK stressad!! Varför kör man så!? WHY?! WHY!????
Det värsta är att det ALLTID är samma med folk som kör där. Jag förstår INTE!? Och det gör mig lika förbannad varje gång.
Nästan framme i stan kom en lång raksträcka utan möte så jag ÄNTLIGEN kunde köra om hela raddan.
Och för alla er som säger att man inte tjänar på att köra om. JOHOPP! Det gör man visst det. För jag såg inte en skymt av dom där bilarna någe mer under resans gång. Sådetså! Jag hann till och med stanna vid ett rödljus och dom kom inte ens ikapp där.

Dagen började bra.... Inte bättre när jag kom till jobbet och spillde ut HELA min kaffekopp över skrivbordet.
BUÄHÄHÄHÄ!!!  Hur ska den här dan sluta.....

Kommentarer
Postat av: Petra

Hahaha! Men så är du ALLTID stressad till jobbet oxå.

2008-09-04 @ 14:58:43
URL: http://pbjelke.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Måtte fan ta alla sölkorvar!:-)

2008-09-04 @ 15:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0