Jul i hälsingland

Tisdags kväll begav vi oss mot hälsingland för att fira jul. Julafton blev en väldigt mysig och lyckad kväll.
Vi fick sova ut först på morgonen och åt en jättegod skinkmacks frulle :-)
Sen softade vi ett tag och såg på tv lite. Vid 14 taget tog jag en lite tupplur för att orka kvällen och kom lagom ner till Kalle Anka satte igång på tv. Det MÅSTE man ju bara se.
Efter Kalle blev det julbord. MMMM VA GOTT!!! SJUKT gott! :-D
Sen var det julklappsleken. Tyvärr gick det inte någe vidare för jag slutade med ett paket bara, men det var en jättefin julslykta så jag är nöjd :-)
Sen umgicks alla och hade det jättemysigt.

Juldagen bar det iväg vidare till Ljusdal för att träffa Peters mamma och syster med familj :-) Förutom deras hund Poppy hade dom skaffat sig en katt oxå!! Den va såååå söööööt!! Keso heter han och är 7 månader. Helt underbar liten kille. Jättebusig men helt otroligt kelig å gosig. Han älskade att gosa med Poppys tassar, vilket inte uppskattades lika mycket av Poppy. hihi
Efter god mat och gott sällskap gav vi oss iväg hem. Vi var väl inte hemma förrän strax före 22 taget. Så det blev inte så mycket mer den kvällen förutom slappa framför tvn.

Annandagen kom min lilla ögonsten till oss. Julklapparna låg serverade under granen åt honom och han fullkomligt kastade sig på dom när han klev innanför dörren. Dom var helt klart godkända :-)
Senare på kvällen åt vi julbord.... IGEN! Tyvärr för tredje dan irad. Kan inte säga att nån av oss direkt var jättesugna på det. Jag åt knappt nått så var jag mätt. Och jag kan ärligt säga att jag nog ALDRIG mer vill se ett julbord. Ja.... inte förräns nästa år såklart då. hehe

Idag lördag har jag och Rasmus varit ute och promenerat nere vid vattnet ett tag på fm. Nu ska vi snart åka iväg på bio hela familjen. Lasse-Majas detektivbyrå blir det och med massa popcorn såklart :-)
Sen får vi se om vi kör en middag på stan efteråt kanske :-)

Vad har ni gjort i jul?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0