Typiskt mig

Lördag packade vi ihop ossoch drog då iväg mot metropolen ljusdal för att träffa Peters mamma och storasyster.
Vägen dit var ingen höjdare.... En resa som kansk vanligen tar knappt 2 timmar tog nog en tre timmar.
Till att börja med skulle vi vara iväg kl 10. Och det var vi oxå, förutom att jag glömde ett par grejjer och fick åka tillbaka hem igen. Sen skulle vi åka förbi jobbet och hämta min datorn där så att Rasmus kunde kolla på film under resan. När vi kom fram kom jag på att jag ju inte hade koden så att jag kunde ta mig in... snopet. Så där blev vi ståendes fifflandes för att få igång Peters dator istället. Till slut så.... Tittandes på scooby doo blev resan hyfsat lugn.

    

Eftersom vi kom iväg mycket senare än beräknat så blev det ju bara en 5-6 mil innan vi var tvugna att stanna igen och käka lunch.

    

Innan vi begav oss ut till bilen igen för att fortsätta färden så gick jag och Rasmus på toa. Sen vidare in på macken för att inhandla lite kaffe och godis till Rasmus.
Sen bar det iväg igen.  Det dröjde inte länge förrän jag såklar får ett sånt där cp ryck som bara jag kan få och spiller kaffe på mig själv... *suck* Och inget papper i bilen.... Fan! Ska jag se ut såhär när jag träffar svärmor för första gången!
Efter bara några mil till så kommer nästa stopp. Rasmus skriker "mamma! kissis!" VA? Igen? hmm... Okej då. Vi stannar på en liten väg. Sen bar det iväg igen då.
Och nu gick resan smärtfritt ända fram till Ljusdal. Först träffade jag Peters syster Sussie, hennes man Leif och deras två barn Liam 4 år och Linn 6 veckor. Rasmus och Liam finner varandra direkt och leker full rulle.
Efter lite fika drog vi vidare till Peters mamma Marita.



Efter en liten stund så kom även Sussie, Lefi, Liam och Linn dit. Vi käkade jättegod fläskfilé gryta med ris och till efterätt glass, grädde och chokladsås. MUMS!
Jag tror att allt gick bra, det kändes bra iallafall. Alla var väldigt lättsamma :)

    

Vid 19 taget bar det iväg hemmåt. Och det dröjde inte länge innan Rasmus slocknade och sov hela vägen hem.




Söndag:

Jättetråkig och regnig dag. USCH! Vad ska vi göra idag....
Vi började dagen med mys i soffan och titta på tv och spela lite spel.
 Vid 13 så mötte vi upp Petra på IKEA och käkade lite lunch där. Sen hängde vi med henne runt å shoppade lite saker till hennes lägenhet.

Efter det bar det iväg till leklandet ett par timmar. Sen hem och göra mat.
Idag blev det jättegoda köttfärsbiffar med lök och vitlök i. Sen gjorde jag en sås på krossade tomater, svamp och lök. Och till det en sallad på groddar, majs, tomater, nötter, avocado och sallad. Nyttig mat KAN verkligen vara gott :P

         

Nu blir det mys i soffan till "kickin it old school"





Kommentarer
Postat av: Paulina

Haha, vilken resa...! Lät som att det blev mysigt tillslut iallafall ;)

2008-04-07 @ 08:59:28
URL: http://paulinat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0