Här ser ni en som aldrig lyckas...

Nä fy fan!! Baka lussebullar är något jag då aldrig har lyckats med. Jag kan baka rätt mycket och lyckas nästan jämt. Men lussebullar.... Näe... Jag vet inte vad det är. Men dom blir torra och hårda.
Till helgen är det julmarknad här i Gävle och IK sätra ska sälja lussebullar. Så laget har fått i uppgift att baka på 1½ liter mjölk var. Det är inte lite de..... Så jag lejde mamma å baka på 1 liter. Puss världens bästa mamma!! :D
Så skulle då jag vara duktig å baka på 1 liter oxå igår.
Men ja.... om vi säger såhär. Baket inleddes av att jag glömde köpa saffran. SAFFRAN!!! Huvudingrediensen liksom. Ängel som Peter är hade han köpt med sig när han kom hit. PUSS världens bästa pojkvän!! :D
Jahapp... bara å sätta igång då. Baka baka bakaaaa..... hmm....  Den blir aldrig fast den här degen....
15 dl mjöl och den var fortfarande lös.... hum.... aja.. jag lägger den på jäsning ändå.
Tyvärr hade Kristin även för lite mjöl hemma. Så jag fick väl ihop till en 15 st lussebullar kanske. =)
Håpp.... Insåg att jag var tvungen att baka igen idag.
Medan Rasmus satt på McDonalds med Tommie så drog jag iväg till affären och handlade en massa ingredienser. Även till mjuka pepparkakor. Smarta jag :D
MEN!!! MEN!!!
När Kristin kom hem... Så hade hon glömt.. gissa!? SAFFRAN!!! HUR kan man vara så dum så man gör det två ggr!!! Sen hade jag glömd nejlikor till mjuka pepparkakorna oxå.... *suck*
Å snälla Peter köpte med sig saffran IGEN! Puss världens bästa pojkvän!! =)
Idag provade jag ett annat recept. Samma fast utan ägg. Och idag gick det faktiskt mycket bättre.
Just nu ligger bullarna i ugnen å blir bruna å goda. Men jag tror att jag lyckades den här gången. :D
Det skulle vara en första isåfall :D

image354

Kommentarer
Postat av: Aspen

hahaha! hysteriskt :D saffranskristin

2007-11-29 @ 22:17:53
URL: http://andersasp.blogspot.com
Postat av: Sofi

Om det är någon tröst så var jag helt klar med en perfekt deg innan jag kom på att det skulle vara saffran i - trots att jag kommit ihåg att köpa...
Nästa år tänker jag bara pröjsa i stället - det är inte vidare värst bra timpenning på det där jobbet :-)

2007-12-03 @ 10:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0