Gomorron gomorrooon!


Nu har vi tagit tagi bröllopsplaneringarna igen. Det är ju faktiskt MINDRE än 5 månader kvar nu och ska det hända nått så är det bara att suga tag i allt. :-) Det är ju lite som ska fixas faktiskt. Men det som är klart just nu är:

* Klänningen (Väntar dock fortfarande. Sedan i juli.....)
* Agnes klänning är beställd
* Theo har fått en superfin kostym av tant Petra ;-)
* Ringen är beställd och jag kan hämta den när jag vill :-)
* Kyrkan och lokalen är bokad sedan typ maj förra året :-P
* Präst är bokad och hör av sig i mars igen.
* Florist är bokad och har typ bestämt hur jag vill ha det.
* Blomsterarrangemang till dukningen är klara.
* Småprylar och detaljer till dukningen är klara.
* Festhäftet har jag lejt iväg till svägerskan Susanne som har visat ett första utkast som ser SKITBRA ut :-)
* Material till att göra inbjudningskorten hemhandlat.
* Hårfrisörska bokad
* Frisyr så gott som bestämd
* Menyn så gott som bestämd. Nu ska vi bara hitta en bra cateringfirma :-P
* Klänning till tärnan köpt. Får se om vi ska färga den eller inte.....
* Tärna, Bestman och toastmasters är bestämda och tillfrågade och har tackat ja.
* Gästlistan är rätt så klar. Några frågetecken ännu, men nästan.
* Hotellnatt på Clarion Win Hotell bokat och klart.
* Solister tillfrågade och har tackat ja

Hmm.... Det fattas säkert saker. Men typ så.  Och det som är kvar att göra på ett ungefär:

* Fixa skjorta, väst, slips och skor åt Peter
* Fixa Skor till Agnes
* Fixa skor och kostym till Rasmus.
* Göra iordning inbjudningskorten och skicka iväg dom
* Göra vigselprogrammen
* Göra placeringskort
* Göra placeringskarta till lokalen
* Fixa fotograf
* Fixa smikös
* Fixa någon som gör mina naglar
* Fixa underkläder
* Fixa skor
* Bestämma och köpa smycken
* Boka cateringfirma
* Fixa med all musik till festen
* Bestämma musik som solisterna ska sjunga
* Fixa hindersprövningen
* Beställa bröllopstårta
* Boka serveringspersonal
* Bestämma och beställa alkohol
* Fixa dukar till borden
* Fixa en morgongåva
* Fixa presenter till dom som är inblandade.
* Öva på bröllopsvalsen samt bestämma vilken låt
* Göra ett par besök till lokalen för att kolla in lite grejjer.
* Kolla in eventuell transport innan vigsel mm.
* Ordna med praktiska saker som barnvakt och allt som ska stämma under dagen.
* Få ihop en detaljerad tidsplan för hela dagen som helst ska klaffa.
* Fixa tilltugg till välkomstskålen typ dagen innan.
* Fixa med dekorationer till kyrkan och lokalen
* Duka och stojja i lokalen dagen innan.
* Fixa lite annat smått och gott till festen
* Fixa med bytet av efternamn (Vad vi nu ska heta.....)

Ja... det finns massor MASSOR mer att göra. Men det här är vad jag kommer på. Puh..... Men skoj skarebli!! :-D
Det här gör man bara en gång. Iallafall jag! :-P






Kommentarer
Postat av: Paulina

Tips angående naglarna: jag har världens duktigaste tjej som heter Maria på Nageldesign (http://www.nagel-design.se) som gör mina naglar. Finns även en tjej som heter Sara där som är grym. Nageldesign är enligt mig (och många andra) lätt bästa nagelstället i stan... De är grymma, blir perfekt resultat varje gång som dessutom håller ungefär 4 veckor beroende på hur snabbt dina naglar växer. Kan vara lite småsvårt att få tider på kort varsel så hör av dig i god tid :) Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0