Sjuklingar

Två små sjuklingar har vi här i familjen. Ptja, vad ska man säga. Det är ju inte direkt oväntat när man har två små och hösten kommer. Det är inte OM det kommer utan NÄR. Och nu har det kommit.

Theo blev sjuk i söndags i hög feber. Pekade mot munnen hela tiden när vi frågade vart det gjorde ont. Så vi fattade det som att det va tänder på gång igen. Men igår upptäckte vi blåsor på tungan så då fattade vi ju att han förmodligen haft ont i halsen. Därför han inte velat äta något heller. Det värsta kom nog inatt. För idag är han lite piggare även om han fortfarande har lite feber. Puh tänkte jag, då kanske jag kan åka och jobba imorgon ändå.

Nix pix elefantpung. För nu har Agnes 39 graders feber. Bara sådär poff. Inte en susning vart det kommer ifrån eller vad som är fel. Men det visar sig väl. Förmodligen samma som Theo. Så nu väntar ett par helvetesnätter till då :-/ Bara å vänja sig vid höstens ljuva tider.......

Meeen jag försöker blicka framåt och se ljust på saker och ting. Det är ju den här förbannade vintern nudå. Men sen kommer det väl en sommar igen. Förmodar jag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0