Vårdcentraler

Tog en ringning till Södertull HC idag för att boka en tid för att verkligen kolla så att Theos öroninflamation är borta. Till att börja med får jag vänta mer än halva dagen på att dom ska ringa upp mig.
När "tanten" väl svarar så förklarar jag mitt ärende. Jag förklarar att vår gosse på 16 månader nu haft 4 öroninflamationer på 6 månader. Och att nu vill vi boka en tid för att kolla så att det verkligen är borta.

Vårdtanten: Jaaaa.... nu gör vi ju inte igentligen sådana saker som återbesök....

Jag: Nähä? Okej men vi vill ändå boka en tid för att träffa läkare och kolla det här. Sen vill vi passa på att prata med läkaren om en remiss till öron näsa och hals oxå. För såhär mycket penicillin kan vi inte hälla i honom helt enkelt!

Vårdtanten: Nääää... Det förståss. Nu bedriver ju vi mest en akutrörelse här så den bästa tiden jag kan ge er är den 4 noveber först. Sådana här ärenden är ju inte direkt akuta så jag kan ju inte ge dig en sådan tid för det här förstår du.

Jag: Öhhh.... va?!

Vårdtanten: Jaaaa.... vi har lite dåligt med läkare. Det kommer två till men vi vet inte när riktigt....

Jag: Jadu, 4 november känns lite vanskligt att boka in eftersom vi ska ha barn däromkring någonstans. Och sen är det en månad dit och det är ju lite väl långt att vänta för ett återbesök. Hur tycker du vi ska lösa det här då?

Vårdtanten: Jaa.. tyvärr.. jag kan inte göra något annat än att ge dig en tid 4 november.

Jag: Men du, då vänder jag mig nog till en annan vårdcentral å ser om det går snabbare där.

Vårdtanten:
Ja gör så du. Hej då! *klick*

Jag lägger på luren och känner mig bara jäkligt snopen. Hur fan fungerar det nuförtiden i vården igentligen!!
Kastar mig på luren igen och ringer upp Peter och häver ur mig hur jäkla upprörd jag är.
Så han tar och ringer Gävle hälsocentral istället. Ja vad kan man säga... Nemas problemas där inte!
På måndag kl 15:15 har vi tid för att kolla så öronen är friska igen. Och ska samtal med läkaren där om en remiss.

Landsting VS Privat       0-1


Kommentarer
Postat av: Sofie

Använd vårdval och byt hälsocentral! :)

2010-10-07 @ 08:01:49
Postat av: Kerstin

Man måste kriga för alllt. Bra!

2010-10-07 @ 13:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0