Så kanske det blir en tredje gång...

Så har det kanske hänt igen då. Att min mjölk inte räcker till helt enkelt. Det verkar vara standard att det funkar superbra den första månaden, men sen är det som att mjölken inte räcker till eller att den är för tunn lr nått.
Att hon ammar intensivt på kvällarna, ja så är det ju. Men igår var det någe fruktansvärt. Jag gjorde inte annat än ammade och ammade tills brösten värkte rejält. Hon var inte alls nöjd och glad mellan amningarna heller. Och när jag lade henne till bröstet så släppte hon och var missnöjd hela tiden. Det var som att det inte kom något.
SÅ, jag fick nog och åkte iväg och köpte ersättning. kl 22.30 fick hon 80 ml ersättning som hon slukade med hull och hår. Slocknade direkt och sov till kl 4 imorse!! :-O
Vaknade och ammade från båda brösten. Slocknade igen och sov vidare till kl 7 :-D Det ni!!
Annat än Theo som vaknade och åt varje timma första 5-6 veckorna. Ersättning eller inte, det spelade ingen roll alls.

Iallafall!! Jag tänker faktiskt inte älta detta med ersättning en tredje gång. Jag vet ju att det kan hända och jag orkar inte må dåligt över det helt enkelt. Jag tänker inte ge upp ännu dock. Jag ammar på så det ryker om det. Sen får vi se vilken väg det bär av åt. Så är det. Huvudsaken lillfisan är nöjd och glad.


Kommentarer
Postat av: Veronika

Käraste vän och mamma det finns ingen som helst anledning att må dåligt över att mjölken inte räcker eller att det inte funkar eller vad det än är. Bara hon mår bra och du mår bra så är är det rätt och faktum är att hon får i sig alla nyttigheter om du ammar lite även om hon äter tillägg... kram kram

2010-11-27 @ 16:48:33
Postat av: Anna Hallgren

Kicki, du gör så gott du kan. O det är himla skönt att det finns ersättning att ta till när inte mjölken räcker. Jag känner med dig i detta inlägg. Vi gick över till ersättning efter fyra veckor o Linn är hur nöjd som helst. Kram

2010-12-02 @ 18:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0