När ska piggheten kicka in!?

När jag var gravid med Theo så gick illamåendet över runt v 10. Och efter det blev jag bara piggare och piggare. Man kan säga att jag verkligen mådde som en prinsessa :-) Speciellt dom här mittenmånaderna. Pigg som en lärka både dag och kväll. bakade, städade å hej å hå.
Nu har det gått 19 fulla veckor av denna graviditet och jag är fortfarande TRÖTT! Och illamåendet är bättre, men smyger sig på ibland fortfarande. Iallafall nån gång om dagen. Speciellt mot kvällen om jag börjar bli lite hungrig.
Jag liksom funderar när den där piggheten ska kicka in igen? När jag vaknade kl 6-7 och va pigg som en lärka och skuttade ur sängen för att börja dagen. Det skulle jag VERKLIGEN behöva nu när vi har en väääldigt morgonpigg liten kille härhemma.
kl 5 gjorde han gordmorgon imorse. Vilket börjar ta på krafterna rejält..... Även fast det är ljust ute så är man trött trött trött så det värker i kroppen.
Det är tur att han fortfarande tar en lur på 1 timma på förmiddagen. Annars skulle man ju stupa.
Om killen ändå kunde börja sova fram till 7 taget. Skulle han säkert bara behöva sova 1 gång om dagen.
Inte mycket å göra antar jag.....

Idag är det iallafall 1 års kontroll plus vaccination. Därför ska Peter vara med, jag avskyr det här med vaccination. Har alltid haft någon slags skräck emot sprutor. Och när dom ska sticka i min lilla kille.... Näe, gillar´t inte.
Ska bli väldigt intressant å se hur lång han blitt och vad han väger nu. Lite knubbigare tycker jag minsann han blitt. Det är ju iallafall inget fel på piggheten. han är inte still en sekund. :-)

Efter detta är det dags för Rasmus skolavslutning. kl 18 ikväll ska vi infinna oss på Gävle montessori skola för att höra klasserna sjunga. Sen får man ta med sig eget fika om man vill göra det efteråt. Men vi beger oss nog hemåt pga Theo. Sovdags för honom då.

Just nu: Theo står och bankar på altandörren. Tror ni han vill ut? :-P

Kommentarer
Postat av: Lindah

Jag är fortfarande trött och Jonatan är över 1 år. Ja jag funderar oxå på när piggheten ska sätta in :-D

2010-06-08 @ 18:12:15
URL: http://www.grodfamiljen.se/
Postat av: Anonym

Kan det vara en tös därinne som gör att du är lite extra trött och hormonkänslig?

2010-06-08 @ 21:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0