Jon of the year nominering

Jag skulle vilja göra en Jon of the year nominering här och nu. Och den ärofyllda nomineringen går till min kära mellanbror Anders "löken" Ekdahl.

Du MÅSTE ju godkänna den här nomineringen Johan!!


I helgen har då hela tjocka släkten varit i Viksberg (ligger nån mil utanför Södertälje) på äldsta broderns bröllop.
Dom hade själva mottagningen i ett stort tält på sin gård. Och eftersom det var många gäster och mycket bilar så hade dom hänvisat gäster som inte skulle sova över i huset till en större parkering längre bort.
Anders med familj hörde till gästerna som INTE skulle sova över i huset. Och hänvisades därför längre bort. Efter mycket disskussion och tjabbel fram och tillbaka mellan Anders och Stefan så säger Anders ändå till slut att "Nja... nä men alltså, jag ställde mig här på gården ändå.
Och med det menade han att han pakerade in 4 st andra bilar så det inte fanns någon möjlighet för dom att ta sig ut. Happ... okej.. Inget mer med detta denna kväll.

Festen börjar och sätter fart ordentligt framåt 2 tiden på kvällen. Brudparet lämnar då festen för att åka till sitt hotell medan övriga gäster (en av dom kära löken) festen. När jag och Peter går och lägger oss runt 2.30 så häller löken upp jordens största whiskey och tänker sätta i sig. Dom andra som var kvar var säkert inte sämre än så. Musiken DÅNAR bokstavligt talat.
När jag vaknar till runt 4.30 för att gå på toa har musiken precis tystnat och jag ser några som står ute i tältet och pratar fortfarande. En av dom låter som Anders löken. Jag ruskar på huvudet och går och lägger mig igen.

Kl 8 vaknar Rasmus och jag går upp med honom. Inte mycket sömn med andra ord.....
Runt kl 10 går jag och lägger mig igen för att få vila en stund innan hemfärd. Men blir väckt av
Peter nån timma senare. Han säger att dom andra gästerna som sovit över i huset behöver åka hem. Och Anders löken Ekdahl har ju parkerat in alla med sin bil. Och han är ju på sitt hotell inne i Södertälje. Och har tagit bilnyckeln med sig!!!  JOOOOOOOOOOON!!!!!!!!  Här kickar alltså jon nomineringen in.
Självfallet så är det ju MOI som får åka och hämta skiten eftersom det bara är jag som var helt nykter kvällen innan. Så det är bara att masa sig upp och dra iväg in till Södertälje i all jäkla trafik och försöka hitta hotellet.

Väl framme vid hotellet har löken skickat ner sin yngsta son Melker för att lämna nyckeln till oss.
Melker (han och hans bror Manne blev hemskickad redan kl 1 i taxi själva till hotellet på natten) berättar att Anders och fru ekdahl kommit hemglidandes till hotellet runt 5.30 på morgonen.
Börjat sjunga på nån låt där på morgonkröken och väckte båda pojkarna. När han lyckats med det så slocknade han själv och började sin välkända skriksnarkning så att ingen av pojkarna kunde somna om igen.
Här skulle jag ju vilja ge ÄNNU en jon nominering. Men jag är snäll och nöjer mig med en :-P

Allting gott slutet gott. Jag kom hem med bilnyckeln och alla gästerna kunde till slut lämna Viksberg.

Anders! Du är ett RIKSJON!! Men jag gillar dig ändå brorsan ;-)




Ja just ja! Det måste ju även sägas. Melker, du är GRYMMAST på att dansa :-) kram kram från faster :-)


Kommentarer
Postat av: Johan

Du han ligger faktiskt bäst till just nu!! ;)

2010-06-14 @ 21:21:36
URL: http://johanfrisk.blogg.se/
Postat av: Anders "Thö best brother"

No no no... allt är falskt och påhittat av nurpen... LOL



Visst har jag jysta moveess :)

2010-06-15 @ 11:13:54
Postat av: Micke

Jag gillar redan Anders! ;)

2010-06-16 @ 21:23:18
URL: http://www.grodfamiljen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0