Jävlars helvetes SKIIIIT!


Jag ÄR lycklig! Jag lovar! och jag tänker jättepositivt hela dagarna. Superduperpositivt!
Trots detta så har alla tre bilarna pajjat en efter en och en diskmaskin. Nu undrar man ju vad som kommer härnäst.....

Det började med den alldeles nya peugeoten som AC helt plötsligt inte fungerade på när det blev sommar. Det är ju faktiskt omöjligt för oss att testa den när det är vinter (då bilen köptes in). Och nu när det blev sommar så har den aldrig fungerat. Verkstaden här i Gävle ville ha 10500 kr för att laga det. Bilhandlaren vi köpte bilen av sa att hans verkstad kan göra det för 5000 kr. Vi tycker att när man köper en ny bil så ska ju ändå allt fungera. det handlar om MYCKET pengar. Nu har bilen varit uppe i Ljusdal på verkstad i en vecka och bilhandlaren anser att han är schysst som bara debiterar oss 2000 kr.  För en bil vi köpte för några månader sedan för nästan 140 000 kr!! Förbannade idioter!!!

Eftersom vi behövde en bil som fungerade och gick att köra med AC i så var vi tvugna att lämna in Saaben på verkstad för att fixa bromsskivorna på den. Dom var totalt paj nämligen. Det var något mer som fixades och notan hamnade så vackert på 5500 kr. Underbart......

Söndagen den 30/5 kom vi hem från Anders och Maines bröllop. Vi hade glömt att köra igång en diskmaskin innan vi åkte dagen innan. Och TUR va väl det! För mitt uppe i diskningen så började skiten läcka litervis med vatten på golvet. Efter många lagningsförsök var det bara att inse.... Det går åt några tusenlappar här med alltså på en ny diskmaskin. *suck*

Eftersom ekonomin ju som förstått inte är den bästa denna månad planerade vi att sälja iväg min volvo lite fort och få in snabba pengar den vägen. Snygga till den lite bara.
Vad händer då? Jomen självklart så pajjar den skiten oxå!
Peter drog iväg en sväng till stan med släpet för att hämta grejjer. På infarten till Ytterharnäs börjar skiten ryga så han knappt såg vägen framför sig. Kylaren har pajjat totalt.
Men nu Jävl......... Nu kan man ju lite lätt börja tro att man helt enkelt är otursförföljd.
Tack å lov får pappa tag på en gammal kylare på en skrot i Kolbäck för 500 kr. Något som skulle kostat 900 kr annars det billigaste vi hittade. Men den kylaren får vi först till helgen när vi träffas. Så bilen står där den står... trasig....

Nu kan man ju tycka att det faktiskt räcker med skit. Men nääää farför det? igentligen? Onödigt eller hur....

Peter drog iväg upp mot Ljusdal för att hämta peugeoten som nu ska vara färdig och klar.
Jag skrev ihop en matlista inför helgen och veckan och tänkte ta en handling och en runda på stan med Theo.
Hoppade glatt in i saaben och drog iväg. Tills jag precis kom ut på furuviksvägen och något hände.
Rattfan gick knappt å rubba!!?? Men va hände nudå......
Saktade in och svängde in mot furuviksparken. Jorå mycket riktigt. Något hade hänt för det gick knappt att styra. Ratten gick toktungt minsta lilla man svängde.
Ringer Peter och meddelar vad som hänt. Han suckar tyst och säger att han inte orkar tänka på det nu.
Vi lägger på och jag bestämmer mig för att åka hemåt igen. Jag vet ju inte vad som är fel så inte fasen vågar jag åka in till stan. Halvvägs hem börjar ac och templampan att blinka och vips så släcks allt och fläkten slutar funka!
Ringer Peter igen som nu är allvarligt trött.......
När jag åker in på gården stänger jag av bilen och provar starta den igen. Men nu är bilen totaldöd och går inte ens att starta.

Rätta mig om jag har fel, men jag tycker nog jag har all rätt i världen att få säga JÄVLARS HELVETES SKIIIIIT!!!!


Kommentarer
Postat av: Petra

Det låter som min Fiesta.. han började oxå blinka och sen dog.. Var ett relä på generatorn som var sliten.. Du kan ju hoppas att det var det är fel på din med.. för då blir det ganska billigt. och lätt att byta!

2010-06-10 @ 16:30:41
URL: http://pbjelke.blogg.se/
Postat av: Johan

Det är faktiskt synd om er!

2010-06-10 @ 17:20:36
Postat av: Peter

Tur man e lite händig i alla fall. Lyckades lockalisera felet och åtgärda det. Nu rullar saaben.

Det var drivremmen till Servon, Generatorn och ac:en som på något underligt sätt hoppat av.



Allt jag behövde va ta en kofot samt lite vilja våld och vaselin sen va det klart!!!

2010-06-10 @ 22:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0