Ensam igen

Efter en lång och skön julledighet med hela familjen så är Theo och jag nu ensamma igen. Första dagen idag.
Theo är ju så van vid att Peter går upp med honom på mornarna nu under ledigheten så han blev mäkta förvånad när Peter åkte UTAN Theo :-O
Det gick bra ända tills han hörde Peter gå ned till nedervåningen. Då spetsade han öronen och kröp med snabba tag ner till fotändan och tittade ut mot allrumet efter pappa Peter. Länge länge tittade han.
Det var nästan så man såg en pratbubbla ovanför huvudet på honom. "Men! Vart ska han? Får inte jag följa med?"
hehe
Men det blev iallafall inge gråt och grin. En stund efter det klev vi oxå upp. Tände en skön brasa och myste lite i soffan. En liten stund senare bara så blev Theo trött igen och vi gick upp och lade oss och sov 1½ timma till. SKÖNT!

Och en sak till! Inatt har han bara ätit en endaste gång! KORS I TAKET säger jag bara! Undrar om det är något som kommer hålla i sig..... Törs man inte hoppas på....
Kl 3.30 vaknade han första gången och ville ha mat. Innan dess var det såklart lite bök och stök då och då. Han har tex fått för sig att det är väldigt skönt att ligga nere i fotändan på sängen. Så där brukar han ligga mestadelen av natten. Så nu håller vi tummarna för att det fortsätter med bara en matning per natt :-)

Sånna här nätter har man ju knappt kunnat drömma om :-D

Nä nu blir det till å förbereda maten. Snart kommer min kärlek hem :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0