♥ Dag 11 – Mina syskon

Jag har tre syskon. Tre stycken stora starka storebröder närmare bestämt :-)
Dom är rätt så mycket äldre än mig allihopa. Så därför har vi väl igentligen inte kommit varandra nära förrän på äldre dagar. Jag har alltid varit väldigt liten i deras ögon tror jag. Och sen ensam tjej gör ju inte saken bättre :-)
Det blir väl så, att man möts på ett annat sätt när man är på samma plats i livet. Nu har vi ju alla familjer och umgås så ofta vi kan.
Dom är verkligen som natt och dag alla mina bröder. Olika både till utseende och sätt allihopa. Jag ska försöka mig på att berätta lite om var och en av dom.


Stefan är min äldsta bror. Han föddes 16 september 1966. Han är alltså hela 11 år äldre än mig. Jag minns nog faktiskt inte så mycket från när vi var små och han bodde hemma. Jag var rätt så liten när han flyttade hemifrån.
Det enda jag minns är att det var mycket besök ner till hockeplanen för att kolla på hans matcher. Vilket var rätt mysigt faktiskt :-)
Han försvann redan när han var en 19 år tror jag. For iväg till Umeå för att göra lumpen. Och sen kom han aldrig hem igen. Han fortsatte läsa vidare till Officér och drog vidare genom Sverige till bla Göteborg och Luleå.
I min tonår kommer jag ihåg att alla mina kompisar tyckte han va såååååå snygg. hehe
Stackars storebrorsan. Han hade massa småbruttor springande runt sig så fort han var i Kolbäck. :-)
Stefan är den lugna av dom tre. Lugn som en filbunke och känslosam, precis som vår pappa. Och det enda som kan få honom att tappa fotfästet något är väl hans barn. hihi. Det känns som att allt han gör har han tänkt igenom 100 gånger redan. Han är jäkligt smart oxå. Gick väl ut skolan med typ högsta betyg det jäkla snillet!.
Och när han väl utför något så blir det bra på en gång. Han har tex ritat designen på deras nybyggda hus helt och hållet. Det blev till och med så bra så hussäljarna blev imponerade :-D
Han bor med sin fru Susanne och deras två toksöta ungar, Jonna 6 år och Hannes 3, i Södertälje.
Och i sommras fick vi äran att närvara på dagen när dom blev ett på riktigt. Ett jättefint bröllop som ägde rum på Karlbergs kapell i Stockholm. Största brorsan jobbar som yrkesofficér. Det ni! ;-)

(Eftersom han jobbar som yrkesofficér så lägger jag inte ut nån bild)


Anders är mellanbrorsan. Han är född 2 april 1968. Han är alltså hela 9 år äldre än mig. Minns inte supermycket där heller hemifrån. Jag var som sagt rätt liten. Det var iallafall mycket hockey där med.
Han är oxå ett sånt där snillesnill och gick även han ut skolan med i stort sett högsta betyg. Även han gjorde lumpen när han var en 19 år. Och läste vidare till till yrkesofficér. Bodde ett tag i Göteborg. Men sen landade han till slut i Norrtälje. Nådde väl graden kapten tror jag och lämnade sedan officérsyrket för att börja arbeta som konsult.
Anders är den energiska av bröderna. En riktig buisness man och som har tusen idéer om vad han vill göra.
Sen kanske inte allt han påbörjar slutförs riktigt.... eller så tar det lite längre tid än det var tänkt ;-) hihi
Bror Anders är en obotlig tidsoptimist. Och det har han varit så länge jag kan minnas. Säger han 10 minuter så menar han 1 timma. Så illa är det alltså. Och för oss som vet om den här "lilla" detaljen så är det inte så farligt. Vi VET ju att han kommer duscha 30 minuter och inte 5 som han sa. ;-)
Han är en väldigt glad person och sådär lagom sprallig. Vill som sagt göra det, det och det samtidigt. Så det kan lätt hända att det inte blir nånting istället. 
Han är en snäll, glad och väldigt social person. Tycker om att prata och umgås med folk. Hamnar jag med honom i telefon så kan vi prata hur länge som helst nästan. Två stycken babblare så blir det oftast så. :-)
Men sen har han ett sjujäkla humör oxå. Herr Anders är lik mammsen nämligen. Det är ganska lätt å reta gallfeber på brollan. Speciellt om han är nyvaken eller ligger och sover. Just ja! Han är en jäkla sömntuta oxå.
Och han är The one and only skriksnarkare no 1!! ;-)
Bror Anders bor med sin fru Maine och hans två barn Manne och Melker från ett tidigare förhållande.
Och i sommras fick vi vara med på deras underbara bröllop när dom blev ett :-D
Tack å lov för att han träffade Maine. Hon håller honom någolunda på marken. Han har lite lätt för å sväva iväg som sagt... ;-)



Johan är så yngsta brodern. Men absolut inte den minsta. Ånej! Han är faktiskt den största av dom. Inte tjock, absolut inte. Men bastant och liksom.... bigboned eller nått kanske man ska säga. Och för att inte tala om stark! Råstark som fasen. Han vill man helst inte mucka gräl med.
Johan är född 3 juli 1972. Han är den enda i hela familjen som är ljushårig. Eller ja, ljus.. Mellanblond kanske man kan säga. För alla vi andra är väldigt mörkhåriga. Så jag brukar fråga morsan om han igentligen är brevbärarns son. hihi  Men han har pappas nästan turkosa ögon. Så visst är han en Ekdahl :-)
Bror Johan har gått i pappas fotspår och jobbar som asfaltsläggare. Dvs han jobbar typ JÄMT. Men han älskar verkligen sitt arbeta och han är som gjord för det.
Johan och jag bodde rätt länge tillsammans hemma efter att dom andra bröderna flyttat. Å det va inte direkt den bästa och roligaste tiden i mitt liv. Han var min plågoande dom åren. Vet inte om han inte gillade mig eller om han bara tyckte det var kul å jävlas. För man kan inte påstå att han var snäll. Det var väl allt från att bara enbart reta gallfeber på mig. Till att slå mig så hårt han bara kunde på armarna. Jag hade ständiga blåmärken på armarna. Och hur många gånger han kastade ner mig på backen, satte sig på mina armar och gjorde icke picke döden vill jag inte ens tänka på. *puh*
När han väl flyttade hemifrån så blev det äntligen lite lugn och ro för mig. :-)
Idag ser det såklart annorlunda ut. Vi kommer jättebra överrens och pysslar inte med någe plågogrejjer längre. hihi Men det här med att retas kommer han nog aldrig sluta med. Han retar gallfeber på alla sina syskon. Och för att inte tala om mamma.... Stackars mamma. ;-)
Johan är en bestämd och tuff kille. Det han tar sig för slutför han. En riktig snåljåp och businessman ;-)
Sen är han en rejäl bakåtsträvare till moderna saker. Datorer är ingenting för honom alls. Han måste tex vara den enda i hela Sverige som fortfarande har ett 54 k modem för att koppla upp sig med. Ni kan ju tänka er hur kul det är att hjälpa honom med datorn...... *suck* Att han ens HAR en dator!
Och sånna grejjer som kreditkort är bara skit enligt honom. "Nää tacka vet jag kontanter". Å så vifftar han med sin feta tusenlappsfyllda plånka.
Han bor kvar i Kolbäck i ett jättefint hus tillsammans med sin sambo Jenny och deras sötisar Maja och tvillingarna Linn och Sanna. TRE döttrar! Stackars Johan. ;-)
38 år och åker fortfarande hem till mors och fars och äter upp osten och får matlådor ;-)





Mina bröder är goa dom. Jag är glad att jag har er! Bästaste störstaste brorsorna!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0